-
Introducere și definiții
Iti doresti ca fotografiile tale de strada sa nu fie doar poze facute pe strada? Vrei sa iti imbunatatesti compozitiile si sa ai la indemana o serie de tips&tricks pentru imagini de impact? Iti doresti sa stii care ar fi cel mai potrivit echipament foto pentru tine? Si cum poti profita de el pentru a evidentia lumina si subiectii in fotografia de strada? Atunci acest mini-curs gratuit este pentru tine!
2-
1.1
-
Test1.1
-
-
Echipamentul - ce folosim în fotografia de stradă?
5-
2.1
-
2.2
-
2.3
-
2.4
-
Test2.1
-
-
Lumina în fotografia de stradă
Unul dintre cele mai bune lucruri când vine vorba despre fotografia de stradă este faptul că acest gen fotografic îți permite să profiți la maxim de lumină, indiferent că ai parte sau nu de ora de aur.
4-
3.1
-
3.2
-
3.3
-
3.4
-
-
Compoziție în fotografia de stradă - 6 idei
Exista reguli de compozitie care se pot aplica aproape oricand si altele pe care le vom intalni mai rar. O fotografie contine in general mai multe astfel de reguli, iar in fotografia de strada veti observa acest lucru mai des fata de construirea cadrelor din alte genuri fotografice. Compozitia ne ajuta sa atragem atentia catre elementele importante din imagine, catre subiect si ghideaza adesea ochiul privitorului prin imagine. Odata ce va familiarizati cu aceste sfaturi de compoziție , veti fi surprinsi de cat de universale sunt cele mai multe dintre ele, le veti identifica in majoritatea situatiilor si veti intelege usor de ce unele fotografii “functioneaza”, in timp ce altele nu.
7-
4.1
-
4.2
-
4.3
-
4.4
-
4.5
-
4.6
-
Test4.1
-
-
Tips & Tricks generale pentru fotografia de stradă
2-
5.1
-
Test5.1
-
Introducere in fotografia de strada
A te plimba pe stradă cu un aparat foto și a captura orice fel de scene, decupând bucățele de realitate într-o succesiune aleatorie nu înseamnă ca faci fotografie de stradă.
Există într-adevăr mici rețete să le spunem așa, pe care cei pasionați le pot urma, îmbunătățindu-le vizual imaginile finale (chiar noi am recomandat o serie de sfaturi de compoziție etc.), dar o fotografie bună necesită mai mult de atât. Fotografiile de care nu te mai saturi să le privești nu vor fi niciodată produsul facilului, al lenei sau al unor rețete simple. Asta nu înseamnă nici că toate necesită o muncă asiduă. Poate cel mai potrivit termen ar fi strădania, dorința de a da ce e mai bun din tine, din ce vezi, gândești și simți în momentul acela în care apeși pe declanșator. E important să fii prezent, să empatizezi cu subiectele, să fii sincer cu tine privind rezultatele și să continui să fotografiezi. Dacă azi nu ți-a ieșit nimic, poate că o să-ți iasă mâine, sau peste o săptămână. Nu îți vor ieși toate din prima și nici nu trebuie. În timp vei învăța și evolua.
Fotografia de stradă este documentară și candidă. Ea surprinde și izolează scurte momente ce ne intrigă și ce nu sunt observabile cu ochiul liber.
Încadrarea și momentul sunt factori extrem de importanți fără de care acest gen de fotografie nu poate exista. Omul, chiar dacă poate fi piesa principală a acestui puzzle, poate lipsi.
Fotografia de stradă, ca și celălalt gen fotografic cu care se înrudește, fotografia documentară, marchează mai degrabă momente, în defavoarea locurilor.
Cheia fotografiei de stradă este compoziția și momentul în care declanșăm. Fotografia de stradă trebuie să spună o întreagă poveste dintr-o singură imagine. Trebuie să ne amuțească din punct de vedere emoțional, să ne facă să vedem micile frumuseți ale vieții care trec pe lângă noi nebăgate în seamă, să surprindă veselia, suferința, tristețea sau orice altă emoție dată de un anume context.
Fotografiile de stradă captează o imagine a străzilor și a lumii la un moment dat în timp. Esențial este să surprinzi momentul potrivit. Sintagmă aflată în strânsă legătură cu numele lui Henri Cartier-Bresson, momentul decisiv se referă în fotografie la:
„Recunoaşterea simultană, într-o fracţiune de secundă, a semnificaţiei unui moment şi a organizării formelor care i-au dat acestuia expresia sa proprie.” (Henri Cartier-Bresson în „Images à la Sauvette”)
Momentul decisiv presupune o intuire a unei stări de fapt ce are în vedere surprinderea unui moment de maxim, totodată irepetabil, în ansamblul său. Altfel spus, momentul decisiv are în vedere anticiparea punctului culminant al unei scene din fața aparatului și capacitatea de reacție necesară pentru a-l captura.
Spontaneitatea unui astfel de moment, imprevizibilul, nu permit în general studiul prealabil al unei situaţii, fotografiile de stradă fiind supuse în general unor reacţii imediate, mai puţin premeditate, regizate. Captarea acestui moment decisiv presupune răbdare, spirit de observație și mult, mult exercițiu.
Fotografia de stradă – o definiție punctuală:
- Prezintă în mod direct și neregizat viața oamenilor în mediul public
- Nu necesită prezența efectivă a unei străzi sau a mediului urban
- Poate chiar să nu aibă subiecți umani, dacă prezintă un caracter incontestabil uman din punct de vedere al atmosferei și esteticii
- Un gen care derivă de la documentar și poate avea valențe diferite în zilele noastre, în funcție de abordările personale ale fotografului
- Fotografia de stradă poate fi: Clasică – Realistă – Intuitivă – Agresivă –
- Portretistica – Bazată pe geometrii – Fine Art
Fiind atât de multe interpretări ale fotografiei de stradă, nu există bariere în ceea ce putem capta pe stradă. Depinde numai de spiritul de observație a fiecăruia și de înclinația instinctivă către anumite abordări a subiectelor captate