• Despre noi
  • Cursuri
    Curs foto acreditat-online-18 iunie-03 septembrie 2025

    Curs foto acreditat-online-18 iunie-03 septembrie 2025

    2.800lei 2.500lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Curs foto acreditat-online-18 iunie-03 septembrie 2025

      Curs foto acreditat-online-18 iunie-03 septembrie 2025

      2.800lei 2.500lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Editorial

      • Acasă
      • Blog
      • Editorial
      • De ce fotografia de stradă ? (II) – concepte esențiale

      De ce fotografia de stradă ? (II) – concepte esențiale

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Editorial, Povesti Foto
      • Data 18 mai 2015
      • Comentarii 0 comentarii

      În prima parte a articolului „De ce fotografia de strada ?” (I) am citit părerile lui Cristian Munteanu, Cristian Bassa, Dan Moruzan, Cornel Hlupina, Oliver Merce, Mirela Momanu, Eli Driu și Loredana Bîtculescu despre fotografia de stradă, ce înseamnă aceasta pentru ei și mai ales de ce practică acest gen fotografic. Așa cum am promis, astăzi continuăm cu Vlad Eftenie și o expunere pe scurt a unor concepte esențiale pentru orice pasionat de fotografia de stradă de calitate.

      Concepte esențiale în fotografia de stradă

      Vlad Eftenie, 2015
      Teoretizarea în domeniul fotografiei este o provocare ce obliga și provoacă sinceritatea, precum și o bună stăpânire a domeniului. “Datul cu părerea” nu e o opțiune pe termen lung. Întelegerea fenomenului fotografic urban/de stradă necesită evidențierea diverselor sale mecanisme, într-o abordare complexă, pluridisciplinară. Lumea de astăzi este aproape imposibil de definit printr-un singur unghi de vedere. Pentru o bună înțelegere, sunt necesare noțiuni de sociologie, antropologie, psihologie, arhitectură și urbanism, drept etc. care, prin interconectare metodică, pot naște “aflări”, revelări ale fațetelor codificate ale realității încojurătoare.
      Fenomenul fotografic nu presupune doar știința achiziționării unui echipament performant și capacitatea de a declanșa eficient în urma unor setări adecvate. Marea majoritate a ghidurilor de fotografie se opresc aici. Fără o filosofie, fără o înțelegere profundă a lumii, a propriei persoane, fără implicarea unor mecanisme de dezvoltare personală, de inteligență emoțioanală, fără știința realizării unui discurs vizual, fără capacitatea de a comunica un mesaj, fotografia valoroasa nu poate exista.
      Să fii unde trebuie, făcând ceea ce trebuie, să vrei să vezi ceea ce nu știi cum arată, ceea ce nu știi unde poți găsi și în ce circumstanțe – reprezintă provocarea reală pe care o aduce fotografia de strada.
      Fotografia de strada este dinamică, vie, pune la încercare abilitățile fotografului într-o provocare frumoasă, prin joc. Este printre puținele genuri care reușesc cu egală precizie dezvăluirea concomitentă a două lumi – cea din interiorul fotografului, în întâlnirea sa cu cea de afară, de pe stradă. Spectacolul are loc de ambele părți ale aparatului de fotografiat.
      Prin fotografie are loc întâlnirea concomitentă cu Spaţiul, cu Timpul, cu Emoția, cu Lumina. Ingredientele spațiului înconjurător se destăinuie pe straturi, privirea fotografului încercând să afle insule de armonie perfectă într-o lume aparent haotică. Aici se dezvăluie capacitatea sa de a deveni un Observator atent, de a înțelege mai mult, de a deveni invizibil, ubicuu, de a-și închide gândurile pentru a lăsa subconștientul să devină un ghid neașteptat de sigur. Fotograful de stradă știe că fiecare declanșare îl ajută să se transforme în interior, la întâlnirea cu exteriorul. Întâmpinarea Momentului de grație devine scopul căutărilor și transformării permanente, el căutând ceea ce nu știe cum arată, unde se poate găsi sau ce aduce cu sine – context în care aflarea unei Etici a unui fel de-a fi poate ilumina scopul însuși al existenței într-un cadru dat. Împrietenirea cu imprevizibilul, cu sincronicitățile planurilor realității, prin reacție spontană, transformă întâmplarea aparentă în ceva așteptat, deloc surprinzător.

      Fotografia de strada – Exemple

      fotografia de strada

      fotografia de strada

      Cred în apropierea și deschiderea fotografului, în plan uman, de acele dimensiuni greu accesibile ale spațiului urban și arhitectural înconjurător, adesea invizibile. Orașul nu se dezvăluie în profunzime, oricui. Nici omul de lângă tine nu o face. Oamenii din jur, necunoscuții zilnici, rămân adesea simple siluete ale unor anonimi. Rolul fotografului este acela de a deschide uși invizibile, atât către sine cât și către lumea exterioară. Într-un exercițiu de pendulare între sine și oras, Emoția devine ingredientul magic care preschimbă umbra în lumină și oferă nume și răspunsuri tuturor acelor întrebări și necunoscute care definesc rutina cadrului cotidian. Astfel se pot dezvălui ingredientele care alcătuiesc multitudinea de planuri ale orașului, sub incidența temelor compoziționale specifice pentru fotografia de strada. Pot fi iluminate misterele Timpului, se pot aprofunda acele caracteristici care pot spori Competențele fotografului. Prin implicare susținută, poate avea loc o reală Imersiune urbană, Emoția căpătând forme palpabile, povestibile.
      Pregătind rezultatul vizual propriu-zis, un demers fotografic complex invită fotograful să conștientizeze necesitatea de a deveni mai profund în plan uman, cu o înțelegere lărgită și sensibilă a vieții dimprejur. Apoi poate urma fotografia de cea mai înaltă calitate, prin exercițiu asiduu, cu pasiune și dedicare. Orașul va deveni un mediu mai apropiat, mai prietenos, povestit. Lumea interioară și cea exterioara pot ajunge astfel într-un echilibru armonios. Astfel apare cunoașterea profundă.

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Concurs „Fotografia de portret” : câștigătorii
      18 mai 2015

      Următoarea postare

      Canon 11-24mm în rucsacul unui fotograf de aviație
      19 mai 2015

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Ce trebuie să știi dacă te îndrăgostești de un fotograf
      3 februarie, 2020
      demo_image
      Vezi ce îți rezervă astrele de Ziua Internațională a Fotografiei
      17 august, 2019
      demo_image
      Grupul PhotoTeam România – Oamenii din spatele imaginilor
      10 aprilie, 2017

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      four × four =

      Ti-ai pierdut parola?

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      eleven + 8 =

      Ești membru? Loghează-te