• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Fotografii emblematice

      • Acasă
      • Blog
      • Fotografii emblematice
      • Dali Atomicus

      Dali Atomicus

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Fotografii emblematice
      • Data 29 februarie 2012
      • Comentarii 2 comentarii

      E cat se poate de evident ca Ansel Adams a gresit cand a spus ca in fiecare fotografie exista 2 persoane: fotograful si privitorul. Daca am putea sa-l intrebam pe Philippe Halsman ar spune cu certitudine ca e nevoie de ceva mai multe persoane. In primul si in primul rand trebuie sa fii insurat, pentru ca altfel nu are cine sa tina scaunul.

      Pe urma iti trebuie cel putin 4 asistenti, unul inarmat cu o galeata cu apa si alti trei calificati in aruncarea pisicii. Ideal ar fii sa ai si un subiect de fotografiat, de preferat un Dali autentic pe care eventual sa-l pui sa sara.

      Erau vremuri cand aparatele foto se incapatanau sa nu aiba nici un fel de display electronic, asa ca trebuia sa treci prin laborator, sa developezi, sa fixezi si abia ulterior puteai trage concluzia daca ai reusit sau mai incerci. Iar fotograful povesteste in cartea sa Halsman on the Creation of Photographic Ideas “Dupa 6 ore si 28 de aruncari mi-am satisfacut foamea de perfectiune. […] Eu si asistentii eram uzi, murdari si aproape epuizati – doar pisicile aratau ca noi”.

      In versiunea neretusata se poate vedea ca pe sevaletul de langa Dali, suspendat de tavan cu corzi de pian, se afla doar o simpla rama careia i se va adauga in versiunea finala un tablou fara ca acest lucru sa se reflecte si in umbra lasata pe podea. De asemenea in varianta finala vor disparea atat suportul de scari cat si asistentul si mana ce tine scaunul din stanga.

      Harold Edgerton - Milkdrop Coronet
      Harold Edgerton – Milkdrop Coronet

      Povestea din spatele imaginii incepe undeva in anul 1941 cand Philippe Halsman si Salvador Dali cocheteaza cu ideea unui proiect artistic comun materializata in anul 1954 odata cu cartea “Dali’s Mustache” (Mustata lui Dali) in care cei doi trateaza cu umor si imaginatie diferite aspecte ale mustatii lui Dali. Punctul de plecare a fotografiei noastre a fost insa o imagine ce poate parea banala acum dar destul de greu de realizat in 1930 cand Harold Edgerton abia inventase stroboscopul (nu pentru aplicatii fotografice ci pentru a putea vedea cu ochiul liber ce se petrece la turatii mari in motoare – o alta poveste inedita ce merita detaliata la un moment dat). Fascinati de ideea “inghetarii” elementelor ce par ca sfideaza realitatea, cei doi au iterat mai multe idei pana au ajuns la varianta finala. Si-au propus initial sa explodeze o gaina dar s-au temut de legile americane impotriva maltratarii animalelor, sau au renuntat la ideea folosirii laptelui, inlocuit cu apa, pentru a nu ofensa Europa postbelica confruntata cu tot felul de lipsuri.

      Ideea titlului a fost probabil sugerata de pictura de pe sevaletul din dreapta si neterminata la momentul declansarii “Leda Atomica”. Intr-o perioada cand inca erau acute urmarile bombelor de la Hiroshima si Nagasaki, Dali decide sa-si picteze nevasta, Gala, intruchipata in Leda, regina spartanilor  si pornind de la premiza ca la nivel atomic particulele nu se ating, Dali, ca si Halsman, hotaraste sa prezinte toate elementele plutind, sugerand astfel lipsa oricarui contact fizic.

       

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Vernisaj Calin Stan & Canon Printing Show
      29 februarie 2012

      Următoarea postare

      Excursie – Pastele Cailor cu Orasul.ro
      1 martie 2012

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Constantine Manos: Lumea ca material fotografic
      31 martie, 2017
      demo_image
      Femei în fotojurnalism
      8 martie, 2017
      demo_image
      Shirley Baker: poezie în alb-negru
      7 martie, 2017

        2 comentarii

      1. Vladimir C.
        1 martie 2012
        Răspunde

        În Dali Atomicus sunt referințe către Leda Atomica, o lucrare unde este abordată tema levitației (ca principiu de organizare al materiei, împotriva fizicii clasice – de acolo o mică tentă suprarealistă), plecată de la bomba atomcă (atomicus) și o portretizare prin suprarealism a artistului. În fine, sunt multe de spus, ce mi se pare interesant este faptul că fotografiile sunt o reabordare a unei reabordări a unei scene mitologice, totuși păstrând intactă structura semiotică în toate cele trei.

      2. DARi0
        2 martie 2012
        Răspunde

        Va multumesc frumos pentru dezvaluiri. Mi-a placut intotdeauna imaginea si banuiam acest scenariu, insa mi-au scapat cateva detalii. Ar fi foarte util daca ati realiza o serie educativa de genul acesta cu fotografi renumiti!

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      2 × 3 =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      six + 19 =

      Ești membru? Loghează-te