• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Uncategorized

      • Acasă
      • Blog
      • Uncategorized
      • Despre mirrorless şi despre Panasonic

      Despre mirrorless şi despre Panasonic

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Uncategorized
      • Data 6 aprilie 2012
      • Comentarii 1 comentariu

      Într-o lume foto dominată de cei doi (nu trebuie să spun cine sunt ei), inovaţia reprezintă poate singurul atu pe care îl au alţi producători în lupta pentru cota de piaţă. Când vine vorba despre inovaţie, pot spune că Panasonic a reuşit să îşi aducă pe deplin contribuţia la dezvoltarea domeniului foto.  Puţini ştiu că Panasonic este primul brand care a introdus stabilizarea optică a imaginii în toată gama de camere compacte, sau că Panasonic a lansat în piaţă conceptul de cameră compactă pentru călătorii (modelul DMC-TZ1 în anul 2007), creând astfel o nouă nişă de piaţă. Anul 2008 a reprezentat însă un an de cotitură pentru tot ceea ce înseamnă piaţă foto. Lansarea primei camere Mirrorless din piaţă, este vorba despre modelul Panasonic DMC-G1, a produs un efect de Oau. A fost un act curajos, un act care adus în piaţă produsul pe care mulţi îl aşteptau – o cameră foto compactă, uşor de cărat, uşor de utilizat şi cu o calitate a imaginii care să rivalizeze cu cea a camerelor D-SLR din piaţă.

      Da, recunosc, acest articol este subiectiv. Doresc să prezint câteva din avantajele Panasonic în această aglomerată piaţă foto, părerea mea fiind că Panasonic este, din păcate, un brand mai puţin cunoscut. De asemenea, vreau ca articolul să reprezinte şi o invitaţie la dialog. Care este părerea voastră despre camerele mirrorless, care este părerea voastră despre camerele Panasonic, ce ar trebui să ofere Panasonic pe segmentul mirrorless? Voi încerca să răspund tuturor întrebărilor voastre.

      Conceptul seriei G de la Panasonic

      Dimensiunea senzorului

      Panasonic, alături de Olympus, a ales să folosească senzori în format 4/3. Motivul principal al acestei alegeri a fost faptul că această dimensiune a senzorului conferă întregului ansamblu format din lentilă şi body posibilitatea obţinerii unei dimensiuni optime. Cu alte cuvinte, cu cât este mai mare senzorul, cu atât dimensiune ansamblului lentilă şi body este mai mare, anulând avantajul teoretic al unei imagini de calitate mai bună în cazul unui senzor mai mare.

      Haideţi să privim mai atent dimensiunea senzorului 4/3, pentru a avea o idee mai bună despre acesta. Dimensiunea unui senzor 4/3 este de 0,6x faţă de un senzor APS-C, ceea ce este echivalentul unei singure diafragme în ceea ce priveşte profunzimea câmpului. Mai jos găsiţi o reprezentare grafică a dimensiunii senzorilor (preluată de pe Wikipedia) precum şi un tabel comparativ.

      Tip

      Raţie aspect

      Laţime (mm)

      Înalţime (mm)

      Diagonala (mm)

      Arie (mm2)

      Vs 4/3 (raţie)

      1 /2.5’’

      4:3

      5.8

      4.3

      7.22

      25

      0.11

      1 /1.7’’

      4:3

      7.1

      5.3

      8.86

      38

      0.17

      4/3”

      4:3

      17.3

      13

      21.64

      225

      1.00

      APS-C

      3:2

      22.2

      14.8

      26.68

      329

      1.46

      35mm

      3:2

      36

      24

      43.27

      864

      3.84

      Concluzia – dimensiunea senzorului nu este totul. Contează dimensiunea întregului ansamblu camera şi obiective, iar aici sistemul Micro 4/3 este câştigător. Faţă de o camera D-SLR clasică, dar şi faţă de alte sisteme mirrorless, sistemul G de la Panasonic este mai mic.

      Obiective

      Un sistem de cameră foto fără o gamă cât mai vastă de obiective nu este complet. Din acest punct de vedere, oferta de obictive Panasonic este una extrem de vastă (şi nu iau în calcul şi obiectivele Olympus pentru Micro 4/3 sau cele realizate de alţi producători). Practic Panasonic acopera complet distanţa focală între 7 şi 300 de mm (14-600mm echivalent pe 35mm).

      Care sunt aceste obiective:

      7-14mm ultra wide
      14-42mm normal
      14-42mm
      PowerZoom – obiectiv colapsabil, de dimensiuni extrem de reduse
      14-45mm
      normal (faţă de 14-42 normal, are montură metalică şi buton de activare-dezactivare a Stabilizării optice a imaginii)
      14-140mm
      – obiectivul de kit al modelului DMC-GH2
      45-175mm
      – Powerzoom
      45-200mm
      – Zoom normal
      100-300mm
      – Super zoom
      45mm
      F2.8 – Macro
      8mm
      – Fish-Eye
      14mm
      F2.5
      20mm
      F1.7
      25mm
      F1.4
      12,5mm
      – Obiectiv pentru fotografia 3D

      Şi ceea ce pot sa vă spun este că Panasonic nu se va opri aici. Şi alte obiective interesante vor apărea în viitorul apropiat.

      Gama Panasonic

      Faptul că Panasonic vine cu 4 serii de camere foto mirrorless, poate fi bulversantă pentru anumite persoane, dar cred că graficul de mai jos explică cel mai bine strategia Panasonic.

       

      Utilizatori începători

      Prosumeri şi utilizatori PRO

      Mă interesează mai
      degrabă uşurinţa
      în utilizare

      DMC-G10

      DMC-G2

      DMC-G3

       

      DMC-GH2

      Mă interesează mai
      degrabă dimensiunea aparatului

      DMC-GF1

      DMC-GF2

      DMC-GF3

       

      DMC-GX1

       

      Caracteristici ale gamei Mirrorless de la Panasonic

      Fotografierea inteligentă

      Pentru cei aflaţi la început de drum, un mod inteligent de fotografiere automată este esenţial. De aceea modul iA de la Panasonic oferă o mulţime de opţiuni:

      Recunoaşterea feţei – în momentul în care camera detectează o faţă în cadru, optimizează automat setările de expunere, temperatură de culoare, etc. Seria G de la Panasonic poate memora până la şase feţe, afişând numele persoanei.

      Selectarea automată a scenei – pentru fotografiere: Macro, Portret nocturn, Portret, Peisaj, Peisaj nocturn, Fotografie nocturnă cu camera ţinută în mână, Asfinţit. Pentru filmare: Macro, Portret, Peisaj, Lumină redusă.

      Fotografii clare în orice situaţie – Camera analizează mişcarea subiectului în cadru şi setează automat timpul de expunere şi sensibilitatea ISO, atfel încât sbiectul să iasă nemişcat.

      Urmărire automată AF – cu ajutorul aceste funcţii un subiect odată focalizat va fi urmărit peste tot în cadru, atfel încât să obţineţi întotdeauna imagini clare cu subiectul care vă interesează.

      Expunerea inteligentă – luminozitatea este automat corectată în cazul iluminării insuficiente, a luminii puternice din faţă, sau în cazul utilizării bliţului.

      Stabilizarea optică a imaginii – aici nu mai trebuie să spunem decât că majoritatea obiectivelor Panasonic sunt stabilizate optic.

      Viteza de focalizare

      Modelul DMC-GX1 oferă o viteză de focalizare de 0.09 secunde cu obiectivul PowerZoom 14+42mm. Acurateţea şi viteza sistemului de focalizare, este comparabilă cu cea a camerelor D-SLR de vârf.

      De altfel, sistemul de focalizare Contrast AF utilizat de camerele mirrorless Panasonic este mai rapid şi mai precis decât cel clasic de pe D-SLR-uri, mai ales în cazul unor diafragme deshise.

       

      Funcţia de filmare

      Ei bine, aici ar fi multe de spus…Pe scurt, modelul DMC-GH2 a fost utilizat de mulţi videografi la realizarea unor filme sau clipuri publicitare. Cred că acest lucru spune multe despre cât de performante sunt camerele Panasonic chiar şi la filmare.

      Panasonic a adoptat standardul AVCHD pentru înregistrarea clipurilor video. Acesta permite un raport excelent între calitatea înregistrării şi dimensiunea fişierului.

      De asemenea, obiectivele Panasonic sunt optimizate şi pentru funcţia de filmare, permiţând focalizarea rapidă, continuă şi silenţioasă.

      Referitor la funcţia de filmare, va recomand şi link-ul: http://panasonic.net/avc/lumix/systemcamera/professional_movie/index.html

       

      În loc de încheiere

      Aceste rânduri se doresc a fi o simplă introducere în universul Panasonic. Va recomand şi site-ul :http://panasonic.net/avc/lumix/systemcamera/gms/index.html unde veţi regăsi tot ceea ce vă interesează pentru a putea înţelege mai multe despre camerele foto Panasonic. De asemenea, în cazul în care aveţi întrebări despre Panasonic aş dori să le puneţi şi în măsura cunoştinţelor vă voi răspunde.

      Un articol de Laurentiu Faur – Panasonic Romania

       

       

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Test: Zoom H1n si Azden SMX-10
      6 aprilie 2012

      Următoarea postare

      Excursie - Muzeul Aviatie cu Orasul.ro
      6 aprilie 2012

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Cum sunt vacanțele alături de un fotograf
      5 februarie, 2020
      demo_image
      Ce faci când un fotograf se îndrăgostește de tine
      4 februarie, 2020
      demo_image
      Review Panasonic GH5, cu Alex Șerban
      6 aprilie, 2017

        1 comentariu

      1. Mihai Nazare
        14 septembrie 2012
        Răspunde

        Buna ziua. Va rog sa-mi permiteti sa va adresez cateva intrebari: Panasonic are in fabricatie Camere foto DSRL? Toate compactele sunt mirrorless.? Cum este preluata imaginea pentru ocular, la camerele foto fara oglinda (mirrorless) si cum este evitat efectul de pralaxa? Panasonic Lumix DMC-FZ200 este o camera foto compacta mirrorless?

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      sixteen − one =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      1 × three =

      Ești membru? Loghează-te