• Despre noi
  • Cursuri
    Curs foto acreditat-online-01 octombrie-03 decembrie 2025

    Curs foto acreditat-online-01 octombrie-03 decembrie 2025

    2.800lei 2.500lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Curs foto acreditat-online-01 octombrie-03 decembrie 2025

      Curs foto acreditat-online-01 octombrie-03 decembrie 2025

      2.800lei 2.500lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Uncategorized

      • Acasă
      • Blog
      • Uncategorized
      • Israel, un experiment… insolit

      Israel, un experiment… insolit

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Uncategorized
      • Data 27 iunie 2013
      • Comentarii 8 comentarii

      Din septembrie, TELEVIZIUNEA NAȚIONALĂ, T.V.R., va începe un serial de reconsiderare a unor trasee turistice tradiționale: TURCIA, EGIPT, ISRAEL etc. Am fost invitat să fac parte din echipa de filmare, împreună cu soția mea, Mihaela Agarici, în calitatea noastră de profesori de fotografie și “experți consultant grad I” la “ȘCOALA DE ARTĂ” – București. Am fost în ISRAEL, perioada 24 mai – 1 iunie. Împreună am făcut 9.000 de fotografii/60 G.O la care lucrăm acum.
      La plecare am avut o idee “curajoasă”; am vorbit cu “F64”, care m-a sprijinit  cu o trusă pentru “începător”; am plecat cu următorul inventar foto:
      • CANON 100 D; acumulatori LP – E 12 (5 buc.) parasolare; obiective: 10 mm/2,8 (Sigma); 10 – 22 mm/3,5 – 4,5 (Canon); 40 mm/2,8 (Canon); 70 – 300 mm/4 – 5,6 I.S. (Canon); filtre Hoya intensifier  și polarizare Pro 1; genți Lowepro  “reporter D 300 și 400 AW”; monopied Giotto; cartele SanDisk 16 G.O.
      • În paralel am folosit și CANON 1 Ds Mark III; acumulatori LP – E 4 (4 buc.); obiective: 15/2,8 mm (Canon); 16 – 35/2,8 mm L (Canon) și
      • CANON D10, compact, subacvatic și antișoc.

      Trebuie să recunosc că experiența a fost… inedită; de cele mai multe ori, noi, “profesioniștii” nu folosim aparate din clasa “începător” și nici obiective ”ieftine”. Nu le băgăm în seamă și nici nu mai gândim că, celor care încep fotografia și vin la noi cu întrebări, foarte importante pentru ei, le răspundem prin experiența unor echipamente veritabile. Se rupe un dialog din care, reciproc, pierdem fiecare din noi. Să vă explic:
      CANON 100 D, nou-născutul în casa Canon, este “cel mai mic aparat reflex din lume”! Un aparat de poșetă care încape ușor și într-un buzunar! Sigur că e ciudat, dar, curiozitatea aparține întotdeuna oamenilor inteligenți. Cred că, în anumite situații, 100 D poate fi mai deștept ca proprietarul…

      Este un aparat extraordinar; la banii pe care îi cere și, mai ales, la ce face, cred că un profi ar putea să îl considere ca pe un al doilea aparat care să nu-i complice… greutățile! Are tot! La calități semnalez “digic 5”, absolut uluitor în culorile pe care le face, desigur, după o “programare” atentă a funcțiilor. Silențios și mic, atât cât să-l ignore și cei care “protestează” când sunt fotografiați. Ecran mare, colosal chiar, și, foarte limpede. 90 % din munca fotografului este susținută foarte bine de aparat. Dar…
      Sunt câteva minusuri importante “la lucru”: un consum incredibil de mare de curent; cinci acumulatori abia mi-au ajuns. Sigur, într-o folosire profi, de circa 500 declanșări/zi. După două mici clipuri filmate, am avut bateriile terminate! Apoi, nemaipomenitul “ecran tactil” este bun doar inginerește; la lucru, extrema sa sensibilitate face ca, frecvent, să se atingă de orice, de haine etc. și să schimbe setările până la exasperare. Poate că se decuplează, dar nu am reușit să citesc tot stufosul manual. Un lucru deosebit este I.S.O.; mult timp ceream elevilor mei să nu aibă rețineri în folosirea unui I.S.O. ridicat! Acum nu mai fac asta! Deși 100 D “știe” I.S.O. mult, 24.000, ceea ce este uluitor, am devenit foarte rezervat în folosire! Rezonabil ar fi 1.600 I.S.O.; mai departe, performanța aparatului nu mai este fotografică, ci doar… inginerească. Păcat.

      Ar mai fi de scris că am folosit doar JPEG. O fotografie făcută bine nu are nevoie de altceva; foarte mulți consideră RAW ca o salvare, ca o formula de reușită. Posibil; este o poveste lungă pe care nu o discut aici, mai ales când e vorba că  am făcut 9.000 de fotografii…
      Mă gândesc că un bucătar serios și… modest are un cuțitul cu mâner legat cu sfoară, iar altul, nemeseriaș, are mânerul… de fildeș. Nu contează cuțitul, ci cum tai cu el…

      • Obiectivul Sigma 10/2,8 mm este absolut extraordinar. Am stat în cumpănă și doream, inițial, un Samyang 8/3,5 mm. Un obiectiv bun, dar manual! La lucru, pentru reportaj “în forță”, Sigma “îl bate”; nici nu merge altfel. Imaginea este foarte bună, chiar și în contre-jour.
      •  10 – 22 mm/3,5 – 4,5 Canon este veritabil! La început, am făcut “greșeala” să citesc ceva păreri autohtone despre acest obiectiv. Un cineva sfătos scria că Tokina 11 – 16 mm f/2,8 Pro DX ar fi mai tare. Posibil, dar, Canon e Canon, iar faptul că este 3,5 – 4,5 nu mi-a fost niciodată un inconvenient. Fotografia se face fără prejudecăți…
      • 40/mm – 2,8, mai nou la Canon este un obiectiv absolut fascinant; la numai 1.000 lei este absolut: precis, rapid, mic de tot, silențios, clar, macro, ușor și bun pentru oricine.
      • 70 -300 mm I.S./4 – 5,6  Canon este cea mai bună soluție pentru un fotograf serios, dar sărac! Ani întregi, din neatenție, l-am considerat scump; Image Stabiliser era prea pretențioasă! Dar, dragii mei, face toți banii, iar utilitatea acestei facilități este indiscutabilă! Din plictiseală, l-am probat cu 100 – 400 mm I.S. Canon, un obiectiv foarte scump și, desigur, foarte bun. Ei bine, în plaja 100 – 300, la 5,6 este imposibil de făcut vreo diferență. Am rămas mut, nu credeam. Are și un “defect”: se lungește prea mult, iar cei care nu tin prea des un aparat în mână au mari probleme de compensarea greutății.

      • Am folosit filtre Hoya Intensifier și Polarizare Pro 1. Nu concep să fotografiez fără ele, niciodată! Intensifier este cea mai bună metodă de compensare/echilibrare a culorilor, iar fără polarizare, un filtru bun pe orice vreme, este de nefăcut fotografia digitală.
      Mă chinui să fiu cât mai scurt și… fără metafore. Experiența va continua. Sunt încântat de gândul pe care l-am avut și de “F64” care s-a înscris în nebunia condițiilor mele de fotografiere. Poate că mai vorbim; scrieți-mi, aveți adresa pe site-ul meu, și/sau vă aștept în toamnă la “ȘCOALA DE ARTĂ”.
      Fără să fac o formula de politețe, Dumneavoastră contați; sunteți copleșiți de sfaturi și păreri din toate părțile, iar majoritatea din ele sunt absolut aiurea. Câștigând experiență vă veți da seama singuri de acest lucru… Până atunci, faceți fotografii; cele mai prețioase sunt cele greșite! Cu o condiție: să găsiți pe cineva care, cu seriozitate și competență, să vă explice ce și cum…

      Rămâne un singur lucru, mai important decât toate: fotografia este chiar făcută de om și niciodată nu va fi altfel… Cel mai bun aparat foto din lume este cel care are buton de declanșare!
      O fotografie este proastă întotdeauna când veți simți să o explicați sau când un privitor vă va întreba “cu ce aparat ai făcut-o”. Treceți peste tot; multă baftă, dragii mei…
      Nimeni nu e mai bun decât fiecare din voi. Faceți să se vadă!

      Un articol de Paul Agarici
      Echipament utilizat:

      Etichetă:Canon, israel, Review

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Sigma 19mm F2.8 DN Art
      27 iunie 2013

      Următoarea postare

      Stai cu noi în universul foto, până seara târziu!
      1 iulie 2013

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Cum sunt vacanțele alături de un fotograf
      5 februarie, 2020
      demo_image
      Ce faci când un fotograf se îndrăgostește de tine
      4 februarie, 2020
      demo_image
      Review Panasonic GH5, cu Alex Șerban
      6 aprilie, 2017

        8 comentarii

      1. Sorin Voicu
        27 iunie 2013
        Răspunde

        Domnule Agarici, se vde mana de profesionist.
        🙂
        La fotografia in tricoul F64 ma asteptat sa citesc si altceva (pe tricou).
        Eu unul "Trag de timp" si cand sunt las lumea sa stie ca sunt un "Fotograf cu experienta organizez expuneri lungi". In cazul de fata, merge si organizez excursii lungi. 🙂
        Referitor la obiective, pacat ca nu ati luat Samyang-ul de 8mm. Cu reglarea potrivita, nici nu ii mai trebuie focalizare. 🙂
        Cu respect,
        Sorin Voicu

      2. Vlad Toma
        28 iunie 2013
        Răspunde

        Frumos spus si vazut! Char daca nu scria ca dvs. sunteti autorul fotografiilor, tot va recunosteam stilul inconfundabil! Ati ramas acelasi visator curajos jucaus, daca va pot numi asa. Cu respect!

      3. George Minculescu
        28 iunie 2013
        Răspunde

        Frumoase fotografii, frumoasa povestea si nebunesc curajul fotografului de a surprinde cele mai interzise locuri (sfinte!!!). Felicitari si la cat mai multe astfel de ''áventuri"' in special cu tehnica entry-level!!!

      4. ION TITI DRAGODAN
        28 iunie 2013
        Răspunde

        " Esentele tari se pastreaza in sticlute mici " .Aceasta expresie caracterizeaza cel mai bine expresivitatea si frumusetea acestor fotografii,care doar prin detalii bine alese,reusesc sa recompuna ca intr-un puzzle ,imaginea si specificul unei tari .Meritul ii apartine fotografului ,d-l profesor Paul Agarici si in mod sigur si micutului CANON EOS 100 D .

      5. ION TITI DRAGODAN
        28 iunie 2013
        Răspunde

        " Esentele tari se pastreaza in sticlute mici " .Aceasta expresie caracterizeaza cel mai bine expresivitatea si frumusetea acestor fotografii,care doar prin detalii bine alese,reusesc sa recompuna ca intr-un puzzle frumusetea si specificul unei tari.Meritul iiapartine fotografului ,d-l profesor Paul Agarici si noului aparat foto CANON EOS 100 D .

      6. Nicu Mihai
        29 iunie 2013
        Răspunde

        O serie de fotografii fascinante si captivante. Un exemplu mai bun nu se putea de maiestrie unde, cei peste 30 de ani de fotografie isi spun cuvantul. Iata, ca se pot face fotografii cu orice aparat foto, conteaza materia cenusie din spatele aparatului foto. Un reportaj excelent care a venit de la cel mai bun fotoreporter din Romania. Cu drag va mai asteptam cu alte calatorii pe care le aveti in plan !

      7. Paul Agarici
        1 iulie 2013
        Răspunde

        În urma citirii acestui articol în spațiul F64, m-a sunat de mai multe ori domnul Victor Maier din Israel. Încântat de dificultatea și noutatea conținutului acestor fotografii mi-a propus și cu siguranțâ voi face un mare album Israel-România. Consider în acest moment că toată conducerea lui F64 poate să fie în mod cert părtașă la marea noastră bucurie profesională.
        Mulțumim.
        Mihaela și Paul Agarici

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      nine − six =

      Ti-ai pierdut parola?

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      four × 1 =

      Ești membru? Loghează-te