PHOTO MARATON CLUJ – editia I
Atelierul de Fotografie este locul potrivit pentru a construi o traditie in domeniul artei fotografice fiind bine veniti la evenimentele noastre atat fotografi cu experienta, cat si amatori sau incepatori intr-ale fotografiei. Misiunea acestei societati este sa ofere atat mediului artistic din Cluj si din tara, cat si publicului larg artisti fotografi talentati care sa acopere o arie larga de genuri fotografice: portret, fotografie de moda, fotografie de strada, instantaneu, fotoreportaj, peisaj, fotografie publicitara, etc. Astfel, Atelierul de Fotografie este un centru de arta fotografica care include studio, sala de cursuri, fotoclub si spatiu expozitional fiind un loc in care sau prin intermediul caruia, se desfasoara o serie de activitati culturale: cursuri de fotografie, cursuri de editare, work-shop-uri pe diverse teme, expozitii, proiectii.
Atelierul de fotografie isi desfasoara activitatea (intalnirile, expozitiile, proiectiile) in incinta Fabricii de Pensule (www.fabricadepensule.ro) din Cluj – Napoca – renumitul Spatiu de Arta Contemporana al carui membru Atelierul de Fotografie este (Str. Henri Barbusse, Nr. 59-61, Cluj-Napoca). Fabrica de Pensule reprezinta un spatiu care promoveaza arta si cultura contemporana, Atelierul de Fotografie avand ca obiectiv principal acelasi lucru – sa aiba o organizare dinamica cu o puternica dedicare educatiei in domeniul fotografic dar si sa isi construiasca un istoric in domeniul promovarii activitatii fotografilor contemporani.
Misiune Photo Maraton Cluj – editia I
Photo Maraton Cluj – editia I este o competitie fotografica organizata de Atelierul de Fotografie in parteneriat cu F64 si coordonata de Marius Rus – fotograf si formator acreditat CNFPA. Scopul acestui eveniment este sa promoveze principiile pe care si le impropriaza promotorul acestui eveniment: sa construiasca o traditie in domeniul educatiei profesionale continue in domeniul fotografic si sa ofere atat mediului artistic din Cluj si din tara, cat si publicului larg artisti fotografi talentati care sa acopere o arie larga de genuri fotografice: portret, fotografie de moda, fotografie de strada, instantaneu, fotoreportaj, peisaj, fotografie publicitara, etc. Astfel, competitia Photo Maraton Cluj are ca prim obiectiv construirea unei astfel de comunitati. In al doilea rand, are ca obiectiv oferirea mediului fotografic de informatii valide obtinute de la profesionisti in domeniu. In al treilea rand, unul dintre elementele care duce la construirea de buni profesionisti este dezvoltarea personala. Prin regulamentul ei, aceasta competitie promoveaza comunicarea si socializarea si, implicit, ofera o oportunitate de dezvoltare personala.
Atelierul de Fotografie este un centru de arta fotografica care include studio, sala de cursuri, fotoclub si spatiu expozitional, fiind un loc in care sau prin intermediul caruia se desfasoara o serie de activitati culturale: cursuri de fotografie, cursuri de editare, work-shop-uri pe diverse teme, expozitii, proiectii. Astfel, Atelierul de Fotografie este locul potrivit pentru a construi o traditie in domeniul artei fotografice fiind bine veniti atat fotografi cu experienta, cat si amatori sau incepatori intr-ale fotografiei.
Descrierea competitiei
Concursul se organizeaza pe doua linii: 1. Canon si 2. Nikon. Fiecare linie de concurs este formata din 5 echipe a cate 4 concurenti in fiecare echipa. Astfel, vor fi in total 10 echipe (5 echipe Canon si 5 echipe Nikon) si 40 de participanti (20 de participanti in echipa Canon si 20 de participanti in echipa Nikon).
F64, ca partener official, ofera pentru competitie doua aparte foto de la cei doi producatori (1. Canon si 2. Nikon) cu urmatoarele proprietati: Gama DSLR – Entry Level (Canon 550 D + obiectiv 18-200/3,5-5,6 EF-S IS si Nikon D 5100 + obiectiv 18-200/3,5-5,6 G ED-IF AF-S DX VR II).
Programul competitiei
-
16 – 27 iulie – inscrierile in concurs in functie de regulamentul de participare
-
29 iulie intre 10:00 si 12:00 – traning participanti (1. Comunicare in echipa si 2. Training in legatura cu aparatura folosita)
-
29 iulie intre 13:00 si 19:00 – concurs desfasurat in baza regulamentului
-
30 iulie – descarcarea si discutarea imaginilor + trimiterea lor catre organizatori pentru a putea fi analizate de catre juriu
-
31 iulie ora 19:00 – intalnire cu toti participantii la Atelierul de Fotografie, anuntarea castigatorilor si oferirea premiilor.
Din juriu face parte fotograful Marius Rus
Criterii de selectie a echipei castigatoare
iecare participant isi selecteaza cea mai buna imagine. Mai specific, fiecare echipa din cele 10 se prezinta in finala cu doar 4 imagini (una de la fiecare concurent). Aceste imagini sunt alese si discutate in grup de catre fiecare echipa, hotararea trebuind sa fie colectiva. Acest lucru este important datorita faptului ca nu va castiga o persoana individual, ci echipa pe baza punctajului general adunat de catre cei 4 membri in baza celor 4 fotografii.
Criteriile care trebuie urmarite in cazul fiecarei fotografie sunt urmatoarele:
Criterii tehnice
-
imaginea este focusata corect – 1 punct
-
imaginea este expusa corect – 1 punct
- imaginea nu are noise (exceptiile sunt admise daca se incalca constient) – 1 punct
Criterii artistice
-
Se utilizeaza adecvat formatul orizontal sau vertical – 1 punct
-
Imaginea nu contin elemente vizuale care distrag atentia de la centrul de interes – 1 punct
-
Directia luminii este utilizata corect (lumina din fata, din lateral sau contralumina) – 1 punct
-
Imaginea nu este banala sau plictisitoare (transmite un mesaj) – 1 punct
Astfel, la finalul competitiei fiecare fotografie va primi un punctaj de minim 0 – maxim 7 puncte, iar totalul echipei va fi calculat in functie de punctajul tuturor fotografiilor echipei respective.
Punctajul maxim : 7 puncte/membru si 28 puncte/echipa
ATENTIE! NU este permisa prelucrarea fotografiilor in niciun program de editare!
Mentiune: In cazul in care 2 sau mai multe echipe au acelasi numar de puncte, departajarea se face pr baza altor 4 fotografii (cate 1 de la fiecare membru al fiecarei echipe). Astfel, este important ca fiecare membru sa aiba inca cel putin o fotografie de rezerva. Aceasta fotografie va fi, la fel ca cea principala, aleasa si discutata in echipa.
Traseul maraton
Traseul este prestabilit de catre organizator si este format din patru segmente (cu o distanta aproximativ egala intre ele), fiecare membru al fiecarei echipe trebuind sa acopere cate un segment. Ordinea de plecare in concurs este stabilita de membrii echipei. Finalizarea unui segment al traseului inseamna si predarea stafetei (a aparatului foto). Timpul de desfasurare / persoana este de 15 minute iar timpul de desfasurare / echipa este de 60 de minute.
Exemplu de traseu de maraton
Locatie: PARCUL CENTRAL (Cluj Napoca): Segmentul 1 – Foisor -> Vechiul Cazino -> malul lacului – punct predare stafeta; Segmentul 2 – Malul lacului -> jumatatea buclei de Est a lacului – punct predare stafeta; Segmentul 3 – Jumatatea buclei de Est a lacului -> Jumatatea laturii de Sud a lacului – punct de predare ; Segmentul 4 – Jumatatea laturii de Sud a lacului -> Poduletul de pe latura de Sud a lacului – Finish.
Nota: daca pe parcursul traseului se vor desfasura evenimente oficiale (de ex. nunti, etc) acele evenimente NU vor fi fotografiate. E important ca participantii sa nu fie intruzivi in mediul de desfasurarea a Photo Maraton Cluj avand in vedere ca evenimentul se petrece in mediul public.
Participare si inscriere in concurs
Inscrierea la Photo Maraton Cluj se face prin e-mail la adresa: atelieruldefotografie@yahoo.com.
Mailul trebuie sa contina o solicitare de participare in urma careia persoana care doreste sa participle va primi o fisa de inscriere (vezi Anexa 1) prin care va intra in baza de date a organizatorilor competitiei. In urma inscrierii, organizatorii vor trimite un raspuns in ceea ce priveste disponibilitatea locurilor aferente fiecarei echipe (Canon = 20 de locuri disponibile sau Nikon = 20 de locuri disponibile). In momentul in care se va primi acest mail cu inscrierea intr-una dintre echipe, participantul se poate considera inscris in concurs urmand sa primeasca ulterior detalii organizatorice.
Echipele se vor forma la fata locului prin tragere la sorti. Pe fiecare linie de concurs (Canon sau Nikon) vor fi 20 de bilete (5 cu cifra 1; 5 cu cifra 2; 5 cu cifra 3 si 5 cu cifra 4) – persoanele care trag cifra 1 vor forma echipa cu numarul 1, persoanele care trag cifra 2 vor forma echipa cu numarul 2, s.a.m.d.
In cazul in care la Photo Maraton Cluj doresc sa participe persoane sub 18 ani, acest lucru poate fi facut numai cu acordul scris al ocrotitorului legal (cel puţin unul din părinţi sau tutore legal), prin care îşi dă acordul, în mod expres, pentru participarea lui la concurs, precizând ca a luat la cunoştinţă regulamentul şi cunoaşte şi îşi asumă, alături de concurent, implicaţiile participării.
Inainte de participarea la concurs fiecare concurent semneaza pe ultima foaie a regulamentului de concurs, semnatura care atesta ca participantul a luat la cunostinta reglementarile competitiei1. Mai mult decat atat, va trebui sa semneze tabelul de participare (vezi Anexa 2). Validarea participarii la concurs se face pe baza cartii de identitate.
Organizatorul îşi rezervă dreptul de a refuza luarea startului sau continuarea cursei pentru persoanele pe care nu le considera apte. Lista acestor situaţii este prezentată mai jos, nefiind exhaustivă: in stare de ebrietate produsă de alcool, droguri sau alte substanţe psihoactive, stare de sănătate vizibil alterată semnificativ, epuizare fizică sau psihică.
Echipament
Aparatura fotografica (Canon 550 D + obiectiv 18-200/3,5-5,6 EF-S IS si Nikon D 5100 + obiectiv 18-200/3,5-5,6 G ED-IF AF-S DX VR II) este oferita, in parteneriat, de F64. In momentul in care o persoana primeste aparatul foto / stafeta competitiei isi asuma responsabilitatea pentru orice daune aduse acestuia. In cazul deteriorarii aparatului foto, daunele vor fi solicitate ulterior de catre F64 in functie de costurile asociate acestora, costuri stabilite de catre partenerul oficial.
Pe langa aparatul foto oferit de catre F64, concurentul trebuie sa aiba la el un card de minim 1GB pentru a-l folosi pentru incarcarea fotografiilor.
Anularea participarii
Dacă dintr-un motiv întemeiat persoana înscrisă online doreşte să își anuleze înscrierea poate face acest lucru, cu minim cinci zile inainte de competitie, printr-un email trimis la adresa atelieruldefotografie@yahoo.com sau prin telefon la numarul: 0740 031 864.
Descalificarea / Retragerea din cursa
Organizatorii îşi rezervă dreptul de a descalifica sau de a retrage din cursă orice concurent dacă nu respectă acest regulament sau într-una din următoarele situaţii:
-
Prelucrarea fotografiilor in orice program de editare;
-
Abaterea de la traseul impus de catre organizatori, nerespectarea traseului prin folosirea de scurtături;
-
Părăsirea echipamentului pe traseu sau aruncarea de gunoaie şi resturi pe traseu (ambalajele utilizate pot fi lăsate la punctele de control);
-
Comportament nesportiv faţă de alţi concurenţi sau lipsa de respect faţă de oficiali, organizatori, public susţinător, localnici;
-
Depăşirea timpului limită;
- In cazuri excepţionale.
Abandonul
În cazul în care concurentul decide să abandoneze este obligat să îşi anunţe intenţia la cel mai apropiat punct de control şi să urmeze întocmai instrucţiunile primite de la organizator. Pentru ca echipa sa nu fie descalificata unul dintre membrii echipei isi asuma sa continue cursa in locul celui care a abandonat, preluand aparatul foto de la acesta.
Siguranta
Organizatorii nu îşi asumă responsabilitatea pentru nici un fel de accident sau prejudiciu apărut ca urmare a participarii la Photo Maraton Cluj şi îşi rezervă dreptul de a modifica sau ajusta traseul de concurs în funcţie de condiţiile meteo, starea terenului sau chiar de a opri cursa în cazuri excepţionale. Orice modificare a traseului va fi semnalizată corespunzător (ca de altfel întregul traseu) şi comunicată concurenţilor inainte de participarea la concurs.
În caz de forţă majoră (orice evenimente care ar putea influenţa buna desfăşurare a concursului, cum ar fi: inundaţii majore, dezastre naturale sau evenimente politice majore) care determină organizatorii să anuleze competiţia,aceasta va fi anulata.
Premierea
Fiecare participant va primi o diploma de participare la Photo Maraton Cluj – editia I. Membrii echipei castigatoare va primi diplome de locul I, urmatoarea echipa ca punctaj locul II, iar urmatoarea ca punctaj locul III. Echipa castigatoare va primi un premiu oferit de catre F64 si Atelierul de Fotografie constand in vouchere de reducere la produsele / work-shop-urile oferite de acestia. In functie de numarul sponsorilor se va incerca distribuirea de premii cator mai multi participanti la Photo Maraton Cluj – editia I. Participantilor li se ofera, de asemenea, o mapa de participare cu diverse materiale oferite de catre colaboratorii sau partenerii Atelierul de Fotografie.
1 comentariu
care sunt costurile?