• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Destinatii fotografice

      • Acasă
      • Blog
      • Destinatii fotografice
      • Bisericile fortificate din Transilvania – timelapse

      Bisericile fortificate din Transilvania – timelapse

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Destinatii fotografice, Editorial, Povesti Foto
      • Data 25 februarie 2015
      • Comentarii 2 comentarii

      Microbul timelapse m-a lovit de puțin timp, imediat ce am descoperit câteva clipuri realizate de Dominic Boudreault, Simon Christen și Rob Whitworth. Fotografia mă pasiona deja de câțiva ani, așa că am zis să încerc și timelapse. Primele secvențe le-am filmat în București, încercând să surprind circulația auto și pietonală sau tranziția noapte/zi. De la primele experimente am întâmpinat câteva probleme, cum ar fi: alegerea intervalului dintre cadre, modificarea expunerii într-o secvență, găsirea subiectelor potrivite, anticiparea dinamicii, stabilizarea filmării hyperlapse. M-am convins că totul nu era așa simplu cum părea la prima vedere. Am început să studiez citind cam tot ce am găsit pe Internet despre filmarea timelapse, plus urmărit cât mai multe filme încercând să-mi dau seama cum au fost realizate.
      În scurt timp mi-a venit ideea primului proiect – Bisericile Fortificate din Transilvania. Am ales acest subiect deoarece vizitasem câteva și știam că au potențial, dar mai și văzusem fotografii foarte bune cu aceste biserici. Totodată m-am gândit că ar fi destul de ușor de filmat în special la cele care nu se află în circuitul turistic. Am început să pun pe hârtie moduri în care aș putea aborda acest subiect: panorame cu tranziție noapte/zi, cadru exterior cu nori care trec deasupra, hyperlapse interior și exterior, filmare de pe șină a detaliilor din interiorul sau curțile bisericilor.
      Fiind pasionat de electronică, am decis să-mi construiesc propriul aparat prin care să controlez parametrii de expunere ai camerei și motorul șinei. Controllerul are la bază un Raspberry Pi, codul sursă este scris în node.js, iar interfața este accesibilă de pe orice aparat mobil prin wifi. Pentru cei interesați, am publicat codul sursă pe Github.
      Având tot planul făcut, am pornit la drum. Au urmat 7 zile foarte grele: trezit la 6 dimineața, urcat în mașină și mers la locații, explorat fiecare turnuleț / pod / altar, filmat toată ziua, ajuns noaptea la 21 la hotel, descărcat poze si compus secvențele din ziua respectivă, somn după ora 24. Din păcate vremea nu m-a ajutat prea mult: toamna din 2014 a venit mai târziu decât anticipasem (am făcut excursia la jumătatea lui octombrie sperând să prind toamna în toată splendoarea ei), iar cerul a fost senin cam tot timpul (norii din film sunt cam tot ce a fost pe cer în perioada aceea, dar măcar au fost albi, pufoși, așa cum dă bine în poze).

      Bineînțeles că m-am lovit de multe probleme când am început să post-procesez. Nu mai folosisem până atunci programe de editare video, așa că partea asta a reprezentat o mare provocare. Multă muncă au necesitat secvențele hyperlapse, unde practic se stabilizează fiecare cadru în parte.

      Concluziile pe care le-am tras după acest prim proiect sunt următoarele:

      • Stabilizarea este foarte greu de făcut în post-producție, e de preferat ca secvența să fie cât mai stabilă din timpul filmării. De asemenea, tot atunci trebuie alese niște repere clare după care se va face stabilizarea software. Pe viitor, mă gândesc să proiectez ceva cu ghidaj laser.
      • Schimbarea parametrilor de expunere să se facă în trepte cât mai mari (1 treaptă preferabil sau mai mult). Eu am ales să controlez foarte fin acești parametri, schimbând expunerea cu 1/3 dintr-o treaptă. Rezultatul final a constat din multe ajustări ale expunerii, cadrele fiind foarte greu de lipit.
      • Formatul filmului final este 16:9 cel puțin (poate fi și mai wide). Senzorul aparatului meu este 3:2, deci se taie destul de mult din poze. De acum voi filma mai wide și tai în post-producție.
      • Să acord mai mult timp pregătirii unei secvențe automate (în special celor ce folosesc șina). E distractiv să apeși butonul Start și să urmărești cum se învârte motorașul șinei, dar înainte de asta trebuie compus foarte bine cadrul. După ce începe filmarea, nu mai poți interveni cu nimic, totul merge așa cum a fost programat dinainte.
      • Muzica are un rol important în film, fiind cea care dictează tranzițiile dintre scene și dinamica filmului. De preferat să înceapă căutarea piesei la începutul proiectului.

      Acest timelapse se traduce în cifre astfel: peste 10.000 de poze în format raw, 250GB spațiu stocare, 50 de ore documentare locații, 80 de ore pe teren, peste 25 de biserici vizitate, filmat la 20 dintre ele, 100 de ore programare controller, 120 de ore post-procesare, 12 kg echipament foto, 1 asistent (soția).
      Un articol de Mihai Doarna.

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Doi români în finala Sony World Photography Awards!
      25 februarie 2015

      Următoarea postare

      Surprize pentru, cu și despre F64
      25 februarie 2015

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Ce trebuie să știi dacă te îndrăgostești de un fotograf
      3 februarie, 2020
      demo_image
      Vezi ce îți rezervă astrele de Ziua Internațională a Fotografiei
      17 august, 2019
      demo_image
      Grupul PhotoTeam România – Oamenii din spatele imaginilor
      10 aprilie, 2017

        2 comentarii

      1. Alin Popescu
        27 februarie 2015
        Răspunde

        Felicitari pentru proiectul tau! Multa munca, dar merita, pentru ca asa devii mai bun.

      2. Mihai Gurau
        27 februarie 2015
        Răspunde

        Foarte frumos! Facut cu pasiune.

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      4 × two =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      16 + 11 =

      Ești membru? Loghează-te