Canon EF 70 – 200mm F/4 L USM – Începutul unui vis
Pentru toți utilizatorii de aparate SLR și DSLR de la Canon, gama de obiective EF L este întruchiparea performanței și a excelenței. Ele reprezintă vârful de gama al producătorului Canon și nu lipsesc din trusele foto ale niciunui fotograf.
Ca orice produs de calitate, prețul obiectivelor EF L nu este cel mai scăzut, procurarea lor fiind în cele mai multe cazuri condiționată de orientarea profesională a utilizatorului. Pentru fotografii profesioniști, obiectivele L sunt un ”must”, pe când pentru amatorii ca mine sunt un vis.
Știind că am nevoie de un teleobiectiv pentru o excursie, prietenii de la F64 mi-au propus obiectivul Canon EF 70 – 200 F/4 L USM. A fost pentru prima dată când am folosit acest obiectiv, cum este și prima dată când scriu pe blogul F64.
În cele 5 zile cât l-am folosit, am mers la Cluj dar am făcut poze și acasă la București, în parcul Carol.
Am fotografiat cu două aparate. Un full frame, Canon 6D, și bătrânul meu 7D.
Cu ambele aparate, obiectivul s-a comportat excelent și mi-a oferit experiențe deosebite. Am remarcat câteva deosebiri importante care pot orienta definitiv utilizarea cu senzor full frame sau crop.
Cu Canon 6D – full frame am făcut chiar și poze la interior, fapt care îl recomandă pe EF 70 – 200 F/4 L USM la fotografie de eveniment, de produs și de studio.
Pentru aparatele cu senzor APS-c, în cazul meu Canon 7D, factorul de crop de 1.6 x avantajează acest obiectiv la utilizarea lui pentru fotografie de natură și wild life.
Dacă veți compara și prețul lui EF 70 – 200 F/4 USM, cu orice alt teleobiectiv similar pentru Canon, îmi veți da dreptate când spun că diferența de preț nu e mare, se justifică și poate să însemne începutul unei aventuri uimitoare. Iar rezultatele sunt fantastice.
Canon EF 70 – 200 F/4 L USM a inceput sa fie produs in 1999 și lunga lui existență demonstrează că este un obiectiv mult solicitat pe piață, al cărui excelent raport calitate preț îl susține în bătălia cu noile teleobiective cu stabilizator de imagine.
Chiar dacă îi lipsește acestă funcție, cu puțină atenție și la nevoie folosind un trepied puteți obține imagini clare și perfect balansate cromatic.
Nu sunt fotograf, așa îi voi lăsa pe adevărații profesioniști să compare exhaustiv performanțele obiectivului la diverse diafragme, distanțe focale și timpe de expuneri. Pentru mine acest obiectiv a fost exact ceea ce am avut nevoie la momentul potrivit. Mi-am dorit să-l fotografiez pe fiul nostru David, care a avut parte de o experiență grozavă la Cluj, alături de Mugur Pop și caii lui minunați.
Știu că m-am concentrat să-i fac poze lui David mai mult și am ignorat împrejurimile și cadrele largi, care ar fi meritat poate mai multă atenție….
Am avut parte de o vreme bună, cu nori spulberați de vântul tăios și chiar stropi de ploaie, care nu au creat probleme – atât obiectivul cât și ambele aparate fiind protejate la praf și stropi de apă.
Focusul ferm dat de tehnologia USM și diafragma constantă permit fotografierea în condiții dificile, în care e nevoie de timpi de expunere mici sau lumina este insuficientă.
Vă las în compania câtorva fotografii făcute cu această ocazie:
Pentru mine, această experiență cu Canon EF 70 – 200 F/4 L USM mi-a deschis mult orizontul în ceea ce privește teleobiectivele și m-a convins că gama obiectivelor L, inclusiv modelele fără stabilizator de imagine este o alegere foarte bună.
Text și fotografii de: Mihai Stescu