• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Uncategorized

      • Acasă
      • Blog
      • Uncategorized
      • Panasonic GF5 – hands on review

      Panasonic GF5 – hands on review

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Uncategorized
      • Data 17 septembrie 2012
      • Comentarii 5 comentarii
      Nu de mult timp am avut ocazia de a testa un aparat total diferit de cele cu care eram obișnuit. Tot ce travel-photography am făcut vreodată a fost făcut cu un mastodont de 2-3 kilograme – Nikon D3 sau D3s – la care adăugam un rucsac de 10 kilograme.
      Avantajul meu este că nu sunt chiar astenic. Pot sta 12 ore zilnic cu aparatul în mănă și cu rucsacul în spate fără să mi se pară un chin.
      Cu toate astea, nu toată lumea este dispusă să facă acest lucru, probabil nici eu nu voi mai face asta mult timp. Tehnologia evoluează rapid, iar în cazul acestui tip de fotografie, un aparat foto mic este extrem de important. Asa ca am decis sa testez in situatii reale un Panasonic GF5.
      SENZOR Live MOS
      REZOLUTIE INREGISTRATA 12 megapixeli
      FORMAT FISIERE • RAW
      • RAW + Fine
      • RAW + Standard
      • Fine
      • Standard
      • MPO + Fine
      • MPO + Standard (cu obiectiv 3D in sistemul standard Micro Four Thirds)
      REZOLUTII INREGISTRATE 4000 x 3000, 4000 x 2672, 4000 x 2248, 2992 x 2992, 2816 x 2112, 2816 x 1880, 2816 x 1584, 2112 x 2112, 2048 x 1536, 2048×1360, 1920 x 1080, 1600 x 1200, 1600 x 1200, 1600 x 1064, 1600 x 904, 1504 x 1504, 1440 x 1440
      INREGISTRARE VIDEO • AVCHD
      • Motion JPEG
      1920 x 1080 (60, 50 fps)
      INREGISTRARE AUDIO Da, stereo
      OBIECTIV 14-42mm f/3.5-5.6 (minim f/22)
      TIP FOCALIZARE Autofocus/manual focus
      MOD FOCALIZARE • Contrast Detect
      • Multi-area
      • Selective single-point
      • Tracking
      • Single
      • Continuous
      • Touch
      • Face Detection
      • Live View
      SENSIBILITATE Auto (160, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800)
      TIP OBTURATOR Electronic
      VITEZE OBTURATOR • 60 – 1/4000 sec
      • Bulb
      MASURAREA EXPUNERII • Multi
      • Central-ponderata
      • Spot
      MODURI PRESETATE (SCENE) • Clear Portrait
      • Silky Skin
      • Backlit Softness
      • Clear in Backlight
      • Relaxing Tone
      • Sweet Child’s Face
      • Distinct Scenery
      • Bright Blue Sky
      • Romantic Sunset Glow
      • Vivid Sunset Glow
      • Glistening Water
      • Clear Nightscape
      • Cool Night Sky
      • Warm Glowing Nightscape
      • Artistic Nightscape
      • Glittering Illuminations
      • Clear Night Portrait
      • Soft Image of a Flower
      • Appetizing Food
      • Cute Dessert
      • Freeze Animal Motion
      • Clear Sports Shot
      • Monochrome
      CAPACITATE RAFALA 4 fps
      TEMPORIZATOR 10 / 2 sec
      DISPLAY LCD LCD Tactil 3.0″ (920.000 puncte)
      DIMENSIUNI 108 x 67 x 37 mm
      GREUTATE 225 g (doar corpul)
      Primul lucru pe care l-am remarcat la GF5 a fost mărimea senzorului, raportată la dimensiunile aparatului. Caracteristicile, pe hârtie, sunt impresionante, dar eram chiar curios despre cum se comportă într-o situație reală. Cât de folosibil este ISO-ul ridicat și, cel mai important, cât de folosibilă este autofocalizarea. Mă așteptam să aibă o calitate a imaginii bună la ISO mic.
      Aparatul pe care l-am testat a fost chiar cel din link, cu obiectivul de “kit” 14-42mm f/3.5-5.6. Fiind senzor cu crop 2, ar fi echivalentul aproximativ al unui 28-80 pe full frame sau al unui 18-55 pe DX. Un obiectiv de kit ca orice alt obiectiv de kit. Am ajuns în Lisabona, cu tot cu rucsacul meu de zece kilograme și aparatul de două-trei, dar și cu Panasonicul GF5 în buzunar. Un fel de David vs Goliat.
      Raw-edited - 1-640 sec at f - 5.6 - ISO 160
      Raw-edited – 1-640 sec at f – 5.6 – ISO 160
      Raw-edited - 1-60 sec at f - 3.5 - ISO 1600
      Raw-edited – 1-60 sec at f – 3.5 – ISO 1600

      Nu va fi un articol “doar de bine”, ci punctul meu de vedere. Țin să menționez că este primul mirrorless pe care îl folosesc mai mult de 3 minute. Nu este un review cu teste de claritate, distorsiune și comparație între toate modurile de funcționare a aparatului, ci un hands-on-review într-o situație reală.
      Primul lucru pe care l-am remarcat a fost timpul mic de pornire. Dacă aleg să opresc aparatul, pentru a nu consuma bateria – LCD-ul rămâne pornit cât aparatul este pornit, iar obiectivul este extins – durează 1-2 secunde repornirea lui. Practic durata este dată de extinderea obiectivului. Timpul mi se pare foarte bun, practic nederanjant. Dacă vreau răspuns instantaneu, nu-l opresc.
      Imediat după ce am început să-l folosesc am observat și touch screenul. Deși am apreciat existența lui, m-a deranjat lipsa de sensibilitate. Setările nu sunt gândite foarte bine pentru un ecran tactil, iar pentru a-l folosi este nevoie de o apăsare mai fermă. Probabil generația viitoare va avea un ecran tactil mai bine implementat.
      Autofocusul mi s-a părut fiabil și foarte inteligent. Am folosit două moduri de AF, cel clasic, cu puncte de focalizare, selectate prin atingerea ecranului și un mod inteligent care focaliza în zona pe care o specificam prin atingere, apoi făcea un fel de live tracking. Foarte eficient. Viteza de focalizare este decentă, evident nu la fel de mare ca la D3s, dar foarte bună. Dacă folosiți acest aparat și nu vă înțelegeți cu touch screen-ul, pur și simplu apăsați mai tare.
      Raw-edited - 1-125 sec at f - 8.0 - ISO 160
      Raw-edited – 1-125 sec at f – 8.0 – ISO 160

      JPG - Appetizing food - 1/80s - f/5.6 - ISO 500
      JPG – Appetizing food – 1/80s – f/5.6 – ISO 500

      JPG - Standard - 1/1000s - f/5.6 - ISO 160
      JPG – Standard – 1/1000s – f/5.6 – ISO 160

      RAW - 1/1000s - f/9 - ISO 160
      RAW – 1/1000s – f/9 – ISO 160

      RAW - 1/1000s - f/9 - ISO 160
      RAW – 1/1000s – f/9 – ISO 160

      Ce m-a surprins a fost faptul că poți face o a doua poză instantaneu. Am folosit aparatul pe Single Shot, nu am folsosit niciodată modul de burst (rafală). Specificațiile spun 4 cadre pe secundă. Nu le-am cronometrat, dar răspunsul este foarte rapid. Inițial, neobișnuit fiind cu lipsa vizorului, am avut impresia că durează mult până pot face o a doua imagine, deoarece așteptam să revină live view-ul. Era un reflex, obișnuit fiind probabil de la aparatele compacte. După ce am experimentat de câteva ori această senzație de întârziere, am realizat că problema nu era la aparat, ci în spatele lui. Trebuie doar să apeși pe buton și el face instant o a doua sau o a treia sau o a câta imagine vrei. Cele 4 cadre pe secundă sunt arhisuficiente.
      Bokeh-ul este destul de plăcut, iar profunzimea de câmp este fix cum m-am așteptat. Nu m-a dat pe spate, dar vorbim despre 3.5-5.6 pe crop 2. Totul ok aici, cu un fix de diafragmă mai mare se rezolvă totul.
      RAW - 1/20s - f/5.6 - ISO 1600
      RAW – 1/20s – f/5.6 – ISO 1600

      RAW - 1/640 - f/6.3 - ISO 160
      RAW – 1/640 – f/6.3 – ISO 160

      RAW - 1/1000 - f/6.3 - ISO 160
      RAW – 1/1000 – f/6.3 – ISO 160

      RAW - 1/160s - f/6.3 - ISO 160 - Din nou, un exemplu de dynamic range (latitudine de expunere) foarte bun.
      RAW – 1/160s – f/6.3 – ISO 160 – Din nou, un exemplu de dynamic range (latitudine de expunere) foarte bun.

      JPG-ul direct din aparat al imaginii de mai sus. Fișierele RAW ale GF-5-ului conțin foarte multă informație.
      JPG-ul direct din aparat al imaginii de mai sus. Fișierele RAW ale GF5-ului conțin foarte multă informație.

      RAW - 1/1600 - f/7.1 - ISO 160
      RAW – 1/1600 – f/7.1 – ISO 160

      RAW - 1/320s - f/7.1 - ISO 160
      RAW – 1/320s – f/7.1 – ISO 160

      JPG-urile din aparat nu arată rău, iar balansul de alb automat funcționează mai bine decât la D3s, în special în spații iluminate cu becuri economice. Acest lucru este cât de cât normal, deoarece GF5-ul este un aparat mult mai recent. Am fotografiat RAW+JPG, pentru a avea totuși informația de la senzor. Mă interesa să văd atât produsul prelucrat, dar și ce se poate obține “direct din aparat”. Sunt situații în care voi vrea să păstrez JPG-ul din aparat, pentru culorile specifice producătorului și situații în care voi vrea să prelucrez un RAW.
      RAW - 1/60 - f/5.6 - ISO 400
      RAW – 1/60 – f/5.6 – ISO 400

      RAW - 1/640s - f/13 - ISO 160
      RAW – 1/640s – f/13 – ISO 160

      Câteva moduri presetate au fost chiar plăcute de folosit. Printre ele aș enumera:
      – dynamic black & white;
      – miniature effect (la care setezi zona de efect prin intermediul touch screen-ului);
      – appetizing food.
      Dynamic black & white - JPG brut - 1/200s - f/4.5 - ISO 160
      Dynamic black & white – JPG brut – 1/200s – f/4.5 – ISO 160

      Miniature effect - JPG brut - 1/200s - f/5.6 - ISO 160
      Miniature effect – JPG brut – 1/200s – f/5.6 – ISO 160

      Miniature effect - JPG brut - 1/160s - f/4.5 - ISO 160
      Miniature effect – JPG brut – 1/160s – f/4.5 – ISO 160

      RAW - 1/80s - f/5.6 - ISO 1000 - imagine făcută seara, la lumină destul de slabă
      RAW – 1/80s – f/5.6 – ISO 1000 – imagine făcută seara, la lumină destul de slabă

      RAW - 1/80s - f/5.6 - ISO 1000 - la fel ca imaginea anterioară
      RAW – 1/80s – f/5.6 – ISO 1000 – la fel ca imaginea anterioară

      Per total, mi s-a părut că tinde să supraexpună, pierzând ceva informații pe highlights, dar un -0.7 rezolva problema. După puțin timp îmi cam dădeam seama că o să supraexpună înainte de a apăsa pe buton.
      Bateria a ținut cam 300 de cadre, dar în condițiile în care am “butonat” destul de mult aparatul. În fiecare zi am folosit un card Eye-Fi pentru transferul pe telefonul mobil, lucru care a accentuat descărcarea.
      RAW - 1/80s - f/5.6 - ISO 200
      RAW – 1/80s – f/5.6 – ISO 200

      RAW - 1/60s - f/3.5 - ISO 1000
      RAW – 1/60s – f/3.5 – ISO 1000

      RAW - 1/80s - f/5.6 - ISO 1000
      RAW – 1/80s – f/5.6 – ISO 1000

      RAW - 1/800s - f/8 - ISO 160
      RAW – 1/800s – f/8 – ISO 160

      RAW - 1/800s - f/8 - ISO 160
      RAW – 1/800s – f/8 – ISO 160

      RAW - 1/640s - f/4.5 - ISO 160
      RAW – 1/640s – f/4.5 – ISO 160

      RAW - 1/60s - f/5.5 - ISO 250
      RAW – 1/60s – f/5.5 – ISO 250

      Dacă ar fi să trag linie, aș avea așa:
      Avantaje:
      – timp de reacție mic;
        – viteză de focalizare bună;
        – calitate a imaginii bună;
        – calitate bună la iso 1600;
        – culori plăcute și dynamic range bun;
        – dimensiuni și greutate reduse;
        – comenzile bine așezate pe aparat, fiind ușor să te obișnuiești cu ele;
        – senzor mare pentru un aparat din clasa lui, rezultând niște imagini de calitate foarte bună;
      – încărcător de baterie extern, ca la DSLR-uri.
      Dezavantaje:
        – implementarea destul de slabă a funcțiilor de touch;
        – calitatea efectivă a touchscreenului – trebuie să apeși destul de puternic pentru a funcționa;
        – pentru excursii mai lungi, în zone mai izolate, cele 300 de cadre per baterie nu ar fi suficiente.
      Personal, încă nu sunt convins că pot lăsa D3s-ul acasă. Nu pot să spun că mă așteptam la asta, dar totuși aparatul m-a impresionat. Nu mă așteptam nici la o viteză așa de bună de focalizare, la un timp de reacție mic și la o calitate a imaginii foarte bună.
      Lucrul care nu m-a deranjat cel mai mult la Panasonic GF5, chiar pot spune că a fost și singurul, a fost touchscreen-ul neresponsiv. Dacă este apăsat mai puternic, funcționează bine, dar obișnuit fiind cu cel de la telefon, am avut alte așteptări.  Ideea de a folosi un touchscreen la un astfel de aparat mi se pare foarte bună, dar mai bine implementată.
      Panasonic GF5 mi se pare un aparat foarte bun, mult peste orice aparat de dimensiunea lui pe care l-am testat și este foarte aproape de un aparat ideal de călătorie.
      Radu Dumitrescu
      Photographer

      Etichetă:gf5, mirrorless, Panasonic

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      F64 la Photokina - Vali Barbulescu reporter special
      17 septembrie 2012

      Următoarea postare

      Canon anunta EOS 6D, G15, SX50, Selphy CP900 si altele
      17 septembrie 2012

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Cum sunt vacanțele alături de un fotograf
      5 februarie, 2020
      demo_image
      Ce faci când un fotograf se îndrăgostește de tine
      4 februarie, 2020
      demo_image
      Review Panasonic GH5, cu Alex Șerban
      6 aprilie, 2017

        5 comentarii

      1. iulian
        20 septembrie 2012
        Răspunde

        Foarte bine punctat, exemple bune.

      2. Marta Gunter
        13 martie 2013
        Răspunde

        ecranul raspunde foarte bine avand in vedere ca e rezistiv, la telefon ai capacitiv si e alta mancare de peste.

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      one × three =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      15 − four =

      Ești membru? Loghează-te