• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Comunicate de presa

      • Acasă
      • Blog
      • Comunicate de presa
      • Interzis! Post-procesarea imaginilor la World Press Photo

      Interzis! Post-procesarea imaginilor la World Press Photo

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Comunicate de presa, Stiri
      • Data 18 februarie 2014
      • Comentarii 15 comentarii

      Una dintre controversele competiţiei World Press Photo 2014 se leagă de post-procesarea fotografiilor. Un procent semnificativ de 8% dintre fotografiile finaliste (adică 10 imagini) au fost descalificate deoarece s-a considerat că în urmă procesării a fost îndepărtat o parte din conţinutul fotografiei, din informaţie.

      Discuţia ridică întrebări interesante despre graniţa dintre procesare şi manipulare şi influenţarea mesajului.

      Un expert a studiat fişierele jpeg şi pe cele raw şi a descoperit dovezi că o parte a informaţiei a fost îndepărtată prin procesele de “cloning” şi “extreme toning”.

      Decizia World Press Photo de a analiza fişierele raw a venit în urma unei controverse legate de tonarea fotografiei câştigătoare de anul trecut, care arată doi bărbaţi purtându-şi nepoţii morţi în Fâşia Gaza.

      Michiel Munneke, managing director la World Press Photo, a spus:

      “În aplicarea acestei reguli, juriu a afirmat că conţinutul unei imagini nu poate fi alterat. Juriul şi-a bazat decizia pe rezultatul final (dacă o parte semnificativă de conţinut a fost îndepărtată sau nu), indiferent de tehnica  folosită (cloning sau toning).

      Ce părere aveţi de post-procesarea imaginilor? În ce măsură alterează informaţia/mesajul final? Credeţi că e corectă decizia juriului de la World Press Photo?

       

       

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      John Stanmeyer, câştigătorul premiilor World Press Photo Awards 2014
      18 februarie 2014

      Următoarea postare

      Curs de fotografie de nunta si business
      20 februarie 2014

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      5 Ambasadori Nikon România la aniversarea centenarului
      11 aprilie, 2017
      demo_image
      Panasonic Lumix GH5 – fotografii perfecte, filme uimitoare
      8 aprilie, 2017
      demo_image
      "Călătorie prin viață" – expoziție de fotografie
      7 aprilie, 2017

        15 comentarii

      1. Pk Liviu
        18 februarie 2014
        Răspunde

        post procesarea imaginilor, este in regula, atata timp cat nu adaugi sau stergi elemente din fotografie. contrast, luminozitate, saturatie, chiar si refacerea orizontalitatii.. mi se par okay si permisibile de catre un juriu. ca in concursurile de fotografie, defapt.. nu spun nimic nou, nu am inventat nimic. sunt de acord cu decizia juriului din WPF.

      2. Marius Temocico
        18 februarie 2014
        Răspunde

        Adevarul fotografic si obiectivitatea fotografiei , practic nu exista. Marimea senzorului de captare, focala obiectivului foto, deschiderea diafragmei , timpul de expunere, puncul de statie, filtrele ,surse delumina suplimentare, sunt elemente sau instrumente la indemana fotografului cu care imaginile captate sunt in mai mare masura fictiuni personale decat realitati obiective. Prin urmare, nu vad de ce nu ar fi acceptate si alte unelte, ma refer la cele din programele software de manipulare a imaginii, cu ajutorul carora fotograful ar finisa lucrarea. Si presupunand ca realizam o imagine obiectiva, dupa niste reguli bine stabilite si respectate, cu siguranta privitorii o vor percepe diferit in functie de cultura, experiente personale , cunoasterea regulilor , etc.

      3. Iulian Video-Photography
        18 februarie 2014
        Răspunde

        Sunt deacord cu procesarea atata timp cat nu schimbi semnificatia fotografiei pentru a participa la diverse concursuri (exceptie fac fotografiile procesate pentru asa numita arta PS). Am observat ca este desja o normalitate printre fotografi sa proceseze la maxim fotografiile de eveniment/sedinte foto .. expresiile fetei dispar.. creindu-se efectul de artificial…

      4. Daniel Leinad
        18 februarie 2014
        Răspunde

        Nu sunt de acord cu procesarea fotografiilor in orice fel . Altfel era pe vremea filmului, fotografii buni erau intradevar recunoscuti , acum cei mai tari sunt aceia care stiu Photoshopul si Lightroomul pe dinafara.

      5. Constantin Firescu
        18 februarie 2014
        Răspunde

        De unde crezi ca provin tehnicile din PS si Lightroom? Tot ce se face acum in format digital se facea si inainte doar ca dura foarte mult si costa pe masura. http://www.youtube.com/watch?v=ewcsEHi8Vbg

      6. Mihai Cantea
        18 februarie 2014
        Răspunde

        Sînt două lucruri precise: fotografia artistică și fotografia de presă. Fotografia artistică poate merge pînă la colaje și procesări foarte îndrăznețe și în ton cu evoluția curentelor artistice, iar fotografia de presă care informează și reflectă realitatea nudă. În opinia mea juriul WPP a fost cît se pate de corect.

      7. Pk Liviu
        18 februarie 2014
        Răspunde

        foarte frumos spus, mai ales prima parte din text.. nu am inteles mare lucru, totusi.. la ce te referi cand spui finisarea lucrarii prin utilizarea uneltelor software? esti de acord sa adaugam chestii in cadru ? dar sa scoatem chestii din cadru, este okay, din punctul tau de vedere ?

      8. Marius Temocico
        18 februarie 2014
        Răspunde

        Pk Liviu am impartit in doua categorii instrumentele si tehnicile cu care fotograful manipuleaza imaginea. Trebuie sa fim de acord ca ambele sunt moduri de manipulare a realitatii. In principiu nu sunt de acord cu adaugarea sau eliminarea unor elemente aflate in cadru dar pentru mine, ca privitor, au mai putina imprtanta aceste mici trucuri si mai importanta este credibilitatea fictiunii construita de fotograf. Nu-mi place sa intru intr-o dilema a obiectivitatii cand privesc o fotografie.
        Sigur, cand e vorba de un concurs cu reguli bine stabilite ele trebuiesc respectate si de corectitudinea desfasurarii lui sa se ocupe juriul.

      9. Pk Liviu
        20 februarie 2014
        Răspunde

        exact ! eu despre asta vorbeam, in exclusivitate ! despre concurs. altfel, sa manipulam nene, pana cand nu mai putem.. vaca zburand, barza subacvatica, precum si bebelusi care ridica camioane ! sa fie primite ! la concurs ? nope ! nu se mai pune. iar subiectul nostru este castigarea unui mare premiu, folosind cele ilegale, conform normelor in vigoare..

      10. Marius Temocico
        20 februarie 2014
        Răspunde

        Mai pe scurt, eu prefer credibilitatea imaginii din moment ce obiectiva nu poate fi. Credibila este si dupa ce elimin petele de pe senzor 🙂

      11. ionel
        22 februarie 2014
        Răspunde

        In ziua de azi fotografiile in photoshop sunt destul de artificiale si nu sunt de acord cu post-procesarea lor in mod exagerat.In ceea ce priveste juriul WPP a avut dreptate daca este interzis cutare si cutare.

      12. Andras Tamas
        24 februarie 2014
        Răspunde

        "Credeţi că e corectă decizia juriului de la World Press Photo?"
        La un concurs este important ca regulile jocului sa fie cunoscute de la inceput si ele sa nu se modifice pe parcurs. Prin participare concurentii accepta regula jocului.

      13. Cata
        24 februarie 2014
        Răspunde

        Fotografia nu este o materie prima (RAW), fotografia este un produs destinat enduser-ului. Nu conteaza prin ce fel iti tratezi originalitatea automat si ea permisibila.

      14. Ion Lera
        26 februarie 2014
        Răspunde

        Nimic nu poate scoate murdaria de praf si ulei Nikon din fotografii decat Lightroom clone.

      15. ora pe glob
        26 februarie 2014
        Răspunde

        Interzis! Post-procesarea imaginilor la World Press Photo chiar ca merita inclus in cele mai bune saituri din
        Romania.

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      eighteen − eighteen =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      fifteen − 8 =

      Ești membru? Loghează-te