• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Uncategorized

      • Acasă
      • Blog
      • Uncategorized
      • Review Tamron 24-70 f2.8 VC

      Review Tamron 24-70 f2.8 VC

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Uncategorized
      • Data 24 mai 2012
      • Comentarii 10 comentarii

      Cand am auzit prima oara despre acest obiectiv am ciulit, la fel ca multa lume, urechile si abia am asteptat sa pun mana pe el. Nu sunt un fan extrem al niciunui brand, am avut, am sau folosesc obiective si accesorii foto/video de la toti producatorii. Nu ma intereseaza ce scrie pe un produs ci cat de util este el in practica, cat de folositor imi este sa imi fac treaba repede, placut si bine.

      Am primit asadar pentru cateva zile de la f64 acest obiectiv si l-am luat un pic la “alergat”.


      corbi de piatra, filmat exclusiv cu Tamron 24-70 f2.8 vc

      Functionalitate:

      Obiectivul 24-70 f2.8 VC este un obiectiv din seria SP (Special Performance) de la Tamron care promite de o calitate deosebita si acopera populara  plaja 24-70mm la o diafragma constanta 2.8.

      Dintre toti producatorii consacrati de obiective din aceasta gama, Tamron este singurul care a incorporat in obiectiv o tehnologie de compensare a vibratiilor (VC), menita sa atenueze miscarea camerei la timpi de expunere lungi.
      Se pot obtine destul de multe imagini clare si din mana la timpi mici de expunere de genul 1/10sec la 70mm si de asemenea asigura o imagine clara in viewfinder si implicit precizie in compozitie.
      Mereu am vazut aceasta functie utila nu doar pentru ca poti face fotografii sub 1/50, dar are marele avantaj ca elimina acele micro vibratii ale mainii care provoaca o pierdere serioasa de rezolutie, chiar daca de multe ori fotografiile par clare.


      Aceasta facilitate face ca dimensiunea obiectivului sa fie oarecum exagerata, diametrul obiectivului ajungand la 88.2mm, iar cel al lentilei la 82mm; din aceasta cauza manevrabilitatea poate fi ingreunata intr-o anumita masura, insa producatorul sustine ca aceste dimensiuni sunt absolut necesare pentru a asigura functionarea corecta a sistemului de compensare a vibratiilor (VC).

      Motorul ultrasonic de focalizare (USD) asigura o focalizare rapida, precisa si silentioasa si “trage” de  la o distanta minima de focalizare de 38cm. Viteza de focalizare este relativ comparabila cu cea de la concurentii Nikon sau Canon in conditii de lumina normala, iar in lumina foarte slaba este un pic mai lenta.

      Focalizarea manuala este facilitata de inelul dedicat care permite efectuarea de ajustari foarte fine si indiferent de modul comutat (manual sau auto – full time manual override).
      Aici as avea o prima observatie, sunt obisnuit de la obiectivele pe montura EOS sa am focusul in varful obiectivului si zoom-ul la baza, dar la Tamron este invers. De asemenea tot invers este si directia stanga-dreapta, aproape-departe pentru focus si zoom. Pentru nikonisti nu este o problema, la ei este “normal”, dar pe Canon este fix pe dos – iar asta pe mine ma cam descurajeaza, e dificil sa gandesc intr-un fel cu toate obiectivele si invers doar cu unul.

       

      Pentru fotografie

      Calitatea optica a obiectivului este destul de buna. Da, la 2.8 este cam moale la margini si vigneteaza, chiar si la f4; dar de la f5.6 este un obiectiv grozav si daca e sa fim sinceri cu noi nimeni nu face fotografie de produs la f2.8. Diafragmele deschise sunt bune in situatii extreme, unde oricum lumina e putina si vignetarea nu conteaza asa de tare.
      Pe de alta parte e normal ca toti ne dorim ca obiectivele pe care dam bani sa fie brici, dar trebuie totusi sa tinem cont de faptul ca un zoom, oricat de bun ar fi nu se poate compara cu un fix.

      Test Tamron 24-70 VC f2.8
      Test Tamron 24-70 VC f2.8

      Test Tamron 24-70 VC f4
      Test Tamron 24-70 VC f4

      Test Tamron 24-70 VC f5.6
      Test Tamron 24-70 VC f5.6

      Test Tamron 24-70 VC f8
      Test Tamron 24-70 VC f8

      Test Tamron 24-70 VC f11
      Test Tamron 24-70 VC f11

      Test Tamron 24-70 VC f16
      Test Tamron 24-70 VC f16

      Test Tamron 24-70 VC f22
      Test Tamron 24-70 VC f22

      Aberatii cromatice exista, dar sunt subtile si bine controlate; in Lightroom 4 un simplu click pe “remove chromatic aberations” le-a spulberat rapid, deci e ok.

      Ramane insa batalia intre Tamron, Sigma, Nikon si Canon, iar Tamronul ca raport pret-calitate se pozitioneaza foarte bine.

      Am luat asadar cu mine Tamronul la un eveniment si am incercat sa fac fotografii cu el. Din pacate dupa 5 minute l-am dat jos pentru ca desi ma ajuta foarte tare si stabilizatorul si zoom-ul, tot timpul manevram inelele invers si mi s-a parut riscul prea mare sa gresesc. Este doar o chestie de obisnuinta dar din pacate nu am avut timpul necesar sa ma acomodez.
      A doua zi insa am fost cu el intr-o mica excursie (un alt domeniu in care acest obiectiv ar trebui sa exceleze) si aici, fara presiunea evenimentului, am reusit sa il inteleg si sa il utilizez rezonabil.

      fotografii needitate, doar resize, picture style: neutral, lumina naturala.

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 29mm | 1/800 | f4 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 29mm | 1/800 | f4 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/250 | f6.3 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/250 | f6.3 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/60 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/60 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/50 | f3.2 | ISO 250 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/50 | f3.2 | ISO 250 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/100 | f2.8 | ISO 2500 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/100 | f2.8 | ISO 2500 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/50 | f2.8 | ISO 2000 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/50 | f2.8 | ISO 2000 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/50 | f3.2 | ISO 16000 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/50 | f3.2 | ISO 16000 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/250 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/250 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/200 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/200 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 70mm | 1/200 | f3.2 | ISO 200 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 70mm | 1/200 | f3.2 | ISO 200 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 62mm | 1/200 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 62mm | 1/200 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/320 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/320 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 70mm | 1/400 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 70mm | 1/400 | f5.6 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/200 | f8 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/200 | f8 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 70mm | 1/200 | f2.8 | ISO 125 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 70mm | 1/200 | f2.8 | ISO 125 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/200 | f2.8 | ISO 125 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/200 | f2.8 | ISO 125 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/200 | f4 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/200 | f4 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/400 | f8 | ISO 100 | Canon 5D Mark III - Neutral PS
      Tamron 24-70 f2.8 SP VC | 24mm | 1/400 | f8 | ISO 100 | Canon 5D Mark III – Neutral PS

       

      Pentru filmare

      Pentru filmare cu DSLR in mod normal folosec un set de 3-4 obiective, de obicei fixe (20, 35, 50, 85/100), care, paradoxal se regasesc aproape de plaja 24-70. Am incercat asadar sa il folosesc doar pe el (dupa cum s-a putut vedea in filmul de la inceputul articolului).

      Din nou, dar chiar si mai deranjant ca la foto, la filmare m-au agasat inelele
      Eram foarte ok cu largimea, zoom-ul, incadrare, optica, totul era bine pana vroiam sa “trag” de focus. Tin sa spun ca desi am ramas cu imagini bune in final, am sters mai mult decat am pastrat, pentru ca mereu invarteam inelul asa cum sunt obisnuit, adica invers :).

      Tot legat de filmare cu acest obiectiv, zoom-ul este foarte rigid, nu prea se poate obtine o miscare de zoom cursiva (este posibil insa ca in timp, dupa o utilizare sustinuta sa devina mai fin). Personal nu folosesc zoom-ul in timp ce filmez, il folosesc doar pentru reincadrare, dar pentru unii poate fi o problema.
      De asemenea, mi-ar fi placut ca inelul de focus sa fie mai mare si in fata – dar sa nu uitam ca este un obiectiv gandit pentru fotografie iar cei mai multi folosesc autofocusul.

      Si, sa nu uitam esentialul, marele plus al acestui obiectiv, Stabilizatorul Optic, care este pur si simplu grozav:

      Bile albe

      – sistem de stabilizare (VC) foarte eficient
      – claritate buna in centru (excelenta spre f8)
      – optica buna, redare frumoasa a zonelor de lumina si out of focus (bokeh)
      – destul de iute la focalizare (doar putin mai lent decat Canon, de ex.)
      – bine construit (plastic de calitate, rezistent la intemperii)
      – pretul mai mic decat concurentii directi

      Bile negre

      – inel de focus si zoom invers decat e normal la canon (o problema de obisnuinta)
      – destul de soft si vigneta puternica la margini cu diafragme deschise (2.8, chiar si 4)
      – ceva aberatii chromatice la margini (se rezolva cu un click in LR4 sau PS)
      – destul de greu si voluminos (neplacut la utilizare indelungata)

      Concluzie

      Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD ofera o calitate buna la un pret decent si ofera o alternativa extrem de interesanta printre obiectivele all-round. Pe langa diafragma constanta si plaja focala versatila, cred ca cel mai important atu al acestui obiectiv este excelentul sistem de stablizare.
      Oricum l-ai invarti pare o alegere foarte buna pentru fotografi sau videografi care nu vor sa schimbe des obiective sau vor sa se bazeze in cat mai multe situatii pe unul singur, fara mari compromisuri.
      Singurele dezavantaje notabile ar fi pretul (totusi) destul de mare si pentru unii (vezi subsemnatul) si faptul ca este pe dos decat restul trusei Canon.

      Pentru moment exista pe stoc varianta de Canon, urmand ca in viitorul apropiat sa vina si variantele de Nikon si Sony. Inscrieti-va la alerta stoc.

      text si imagini: AlexSerban.ro

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Fotogenica – eveniment de traditie al pasionatilor de fotografie
      24 mai 2012

      Următoarea postare

      Pareri Nikon D3200
      25 mai 2012

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Cum sunt vacanțele alături de un fotograf
      5 februarie, 2020
      demo_image
      Ce faci când un fotograf se îndrăgostește de tine
      4 februarie, 2020
      demo_image
      Review Panasonic GH5, cu Alex Șerban
      6 aprilie, 2017

        10 comentarii

      1. Remus
        24 mai 2012
        Răspunde

        MI-e greu sa cred ca posesorii de 5D Mark III se vor orienta catre acest obiectiv….Ar fi fost mai "realist" cred un review pe un alt body.

        • Andrei Mititelu
          26 iunie 2012
          Răspunde

          NU ai de ce sa iti fie greu crede-ma ca l-am probat si e o nebunie obiectivul

      2. Alin
        24 mai 2012
        Răspunde

        Multumim pentru review. L-am testat si eu la cursul lui Alex pe un 5d mark 2 si am tras aceleasi concluzii: optica medie, constructie buna, iar stabilizatorul – superb. Cu toate astea, Alex te-as contrazice putin, exista obiective de tip zoom la care calitatea este cel putin egala, daca nu chiar mai buna decat unele fixe: 70-200 f4, 70-200 f2.8 si chiar 24-70 f 2.8, toate canon. Daca e sa comparam Tamronul cu 24-105 de la canon, imaginea este un pic mai soft in colturi, insa stabilizatorul asa cum spuneam este de o generatie mult mai noua si face o treaba mult mai buna decat cel de pe 24-105. Mai pot spune ca la acelasi curs am avut colegi cu aparate crop, de ex. 7D, si au fost foarte incantati de acest obiectiv.
        Stima si lumina buna.

        • Cristi
          26 august 2012
          Răspunde

          Cum ai evaluat mai exact calitatea optica "medie" la acest obiectiv? Softness-ul de la margini si vignetting-ul la aperturi mai mici o coboara la "mediu"? Am vazut teste comparative cu omologul de la Canon (versiunea I) de ex aici: http://www.youtube.com/watch?v=SVKcY4IZ5Ag (mai sunt si altele) si nici mie nu mi se pare a fi o mare diferenta, avand in vedere evident si diferenta de pret.

      3. Alexander Lupascu
        25 mai 2012
        Răspunde

        nu-s inelele invers..sunt gandite pt nikon :)) intradevar e interesanta jucaria dar pretul e un mare minus,mai pui 1500lei si iei nikon,la canon e chiar mai ieftin ..daca achizitionezi sh e cam pe acolo..personal as lua un 24 70 sh decat un tammy nou..

      4. Bogdan
        25 mai 2012
        Răspunde

        Alin nu stiu ce fixe ai folosit tu, dar daca compari un obiectiv zoom de clasa L, compara-l cu un fix tot de clasa L. Arata-mi zoom clar ca un 85mm f1.2 L si facem schimbul maine 🙂

      5. Avi
        25 mai 2012
        Răspunde

        Wow! Ce-i tremura mana, daca la 70mm @ 1/50 induce atat blur de miscare…

      6. Alin
        25 mai 2012
        Răspunde

        Bogdan, ar fi fost bine sa fii atent la ce obiective a enumerat Alex in review. Si pentru ca nu intamplator am specificat ca am fost la cursul lui, stiu ca in momentul in care a pomenit de 100 de ex, era vorba de 100 f2.8 L (IS) de la canon. Acum te rog sa faci urmatorul test (eu l-am facut deja): ia un 70-200 f2.8 IS II du-l la f2.8 sau f4, du-l si pe acel 85 cu 1.2 la aceleasi valori si te invit sa compari imaginile. Si ca sa fie totul in regula iti enumar fixele cu care am lucrat si pe care le mai am sau nu: canon 50mm f1.2, 135 mm f2.0,, 100 mm f2.8 L macro (IS) si as mai enumera cateva (Zeiss), dar deja cred ca nu mai e cazul. In plus nu as da un 24-70 spre ex. pe un fix, fie el si cel de 85 mm, pentru ca eu lucrez intr-o zona in care focala respectiva ma ajuta enorm. Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, nu vreau sa ma dau mai destept decat altii si nu sustin ca detin adevarul absolut. Mesajul era pentru Alex si nu pentru tine.

      7. Alex Serban
        28 mai 2012
        Răspunde

        mersi de comentarii,
        vad ca in mare ati confirmat si impresiile mele; in caz ca nu am fost destul de clar in articol, nu am facut teste stiinfice, am incercat sa fac un mic proiect cu el si sa il vad la treaba…
        legat de blur la 1/50, am pus exemplul ala pentru ca, desi am si poze la 1/10 clare, ok, am cateodata poze miscate si la 1/100 si poate si mai sus… depinde de focala, graba, cum am prins camera, neatentie, oboseala, etc… nimeni nu e perfect… tocmai asta am vrut sa subliniez, cat de util poate fi sa iti acopeer greselile la timpi care pot parea "normali"
        mersi inca o data,
        alex

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      7 + nine =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      1 × 5 =

      Ești membru? Loghează-te