• Despre noi
  • Cursuri
    Curs foto online acreditat -16 octombrie-20 decembrie 2023

    Curs foto online acreditat -16 octombrie-20 decembrie 2023

    2.800lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Curs foto online acreditat -16 octombrie-20 decembrie 2023

      Curs foto online acreditat -16 octombrie-20 decembrie 2023

      2.800lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Editorial

      • Acasă
      • Blog
      • Editorial
      • “ROMANIAN MUSIC AWARDS” 2012

      “ROMANIAN MUSIC AWARDS” 2012

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Editorial
      • Data 15 iunie 2012
      • Comentarii 9 comentarii

      După “EUROVISION”, “ROMANIAN MUSIC AWARDS” este cel mai mare spectacol de muzică la care au acces toți românii. Anul acesta s-a desfășurat la Craiova, într-o atmosferă la care ar visa să participe chiar și cele mai mari nume din muzica internațională.
      Oltenii au fost… colosali; un exemplu de “dăruire” mai toți cântau cuvintele pe scenă, erau, imaginar, chiar pe scenă, așa cum au învățat de la marele Tudor Gheorghe… care locuiește  la aproape 800 m. de scenă. Încă odată oltenii sunt în top! Au cântat și jucat chiar dacă mai totul a fost… în engleză!
       
      Nu sunt oltean, dar, cine nu are prieten un oltean, trăiește degeaba în România. Ce’s’eși?
      Vă pot spune că, ceea ce fac  organizatorii acestui eveniment extraordinar este o adevărată Istorie a României. De trei ani, eu, Paul AGARICI și soția mea, Mihaela, suntem fotoreporterii oficiali ai acestui spectacol sui-generis: “ROMANIAN MUSIC AWARDS”. Este visul ori cărui profesionist; noi l-am atins… În acest an, am luat cu mine și patru absolvenți, cu “caș la gură”, să pot să îi arunc în vâltoarea faptelor fără cuvinte, adică să muncească la greu și nu să fie chibiți cum e plină Lumea de ei…
      Echipa foto (ordine alfabetică) și aparatura fiecăruia a fost:
      Mihaela AGARICI (“expert-foto”, profesor la “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 7 D, grip, Canon 1 Ds III, monopied, flash EX 580 I, 15/2,8 * 24-70/2,8 L * 100-400/5,6 L(Canon) – C.F. Sandisk 8 GO. Prelucrare: MacBook Pro 13”, program Lightroom și C.S. 5.
      Paul AGARICI (“expert-foto”, profesor la “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 7 D, grip, Canon 1 Ds III, monopied, flash EX 580 II, 16-35/2,8 L * 85/1,2 L * 200/2,8 L* extender 1,4 (Canon). Prelucrare și toate reîncadrările: MacBook Pro 17”, program Lightroom și C.S. 5.
      Gigi BĂNUȚOIU (abolvent “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 5 D II, flash 580 II, 15/2.8 (Sigma) * 16-35/2,8 L  * 28-75/2,8 (Tamron) * 50/1,4 * 200/2,8 L (Canon) – extender 1,4 (Kenko).
      Marius GOSPODIN (abolvent “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 550 D, grip, flash 580 II, 28-75/2,8 (Tamron) * 70-300/5,6 APO (Sigma).
      Răzan ILIESCU (abolvent “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 500 D, grip, 10-17/3,5 (Tokina) * 50/1,4 (Sigma) *  28-75/2,8 (Tamron) * 70-200/2,8 (Sigma)
      Mihai ION (abolvent “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 550 D, grip, flash 580 II, 8/3,5 (Samyang) * 28-75/2,8 (Tamron) * 70-400/4 L (Canon).
      În acest an, a partipat și F64 care ne-a “împrumutat” două aparate Canon 7 D, ca echipamente de lucru. Apoi, prin “grija” lui Rafi, nu ne-a lipsit nimic…
      Canon 7 D este un excelent aparat făcut, aproape fără dubiu, “special” pentru fotoreportaj. În primul rând, prin gripul său și prin bateriile “grele” stă foarte bine în mână. Este echilibrat și, orice mișcare făcută în timpul faptei are o inerție foarte fin compensată, adică, te întorci ușor din poziția din care ai plecat, fără efort, fără smuciri, cum se întâmplă la mai toate celelalte aparate. Este un lucru foarte important, sesizabil doar de o mână profesionistă.
      Nu imi permit să vă rețin cu chestiuni tehnice de amănunt; le veți găsi în multe analize care există de când a apărut 7 D. Vă povestesc, însă, despre cum se prezintă “pe teren” acest aparat. În timpul unui reportaj, mai ales în dificultatea unui spectacol nocturn, cu un  mare ecartament de lumină-umbră (efecte de lumină), fotoreporterul “nu poate să doarmă”: permanent, poză cu poză, el trebuie să intervină, plus-minus în corectarea expunerii față de poziția zero. Ce are special 7 D? Corecțiile! Ei bine, 7 D, prin butonul mare aflat în spate, permite intervenția incredibil de ușor, “la ochi”. Acest lucru înseamnă un formidabil câștig de timp: de exemplu, am avut nevoie de corecție minus 3… Adevăratul rost al intenției mele să vreau să folosesc acest aparat este că: are un captator mic, care, în situația unui teleobiectiv, “mărește” distanța focală cu x 1.6. Exemplu: 200 mm. x 1,6 = 320 mm.
      Foarte rapid; este primul Canon care reacționează foarte plăcut în “al servo” unde urmărirea permanent a subiectului în mișcare se face absolut promt. Sunt și două lucruri negative: vizorul standard este puțin “întunecat”, adică are o evidentă lipsă de contrast, implicit și de lumină, care “obosește” fotograful în aprecierea conturului unui subiect în mișcare. Sigur, aparatul știe să o facă singur, dar parcă lipsește plăcerea prin care, prin vizor, se identifică subiectul. Asta, mai ales la fotografii (profesioniști) care au simțul subiectului, știu unde se află, în timp ce, un altul, cu experiență sumară în fotografie, caută în toate sensurile care și unde este subiectul. De aceea pot să declar un lucru paradoxal: 7 D este mai degrabă un aparat pentru profesioniști decât pentru cei cu experiență redusă. Adică, în mod elegant, afirm că 7 D cere mai multe cunoștiințe decăt cele citite (?!) în prospect. Al doilea “defect” îl constituie bateriile! Știam că “să nu mergi la drum cu pantofi noi”… În bucuria lui să fie folos, Rafi mi-a dat șase baterii noi pe care le-am încărcat promt. M-au lăsat spre sfărșitul reportajului, exact la recitalul lui Conect-R. A trebuit să activez Canon 1 Ds Mark III, ajuns aparat de rezervă; toate bateriile încep să funcționeze corect după minim cinci cicluri de încărcare-descărcare. Or, eu aveam doar unul! Ar mai fi de scris că, totul este rapid la acest aparat; din acest motiv, fotograful trebuie să fie atent la butoane. Datele de lucru pot fi schimbate ușor, accidental, în defavoarea viitoarei fotografii.
      Ce m-a impresionat la Canon 7 D? Precizia lui, stare pe care o căutam de mult la aparatele care nu sunt în folosința profesionistului. Imaginile sunt excelente, planurile de clar-neclar foarte bine definite, comenzile de lucru precise și foarte promte, rezoluția de 18 mp este o mare bucurie pentru fotograful care are ca scop… claritatea masivă. Impresionant este faptul că toate imaginile le-am făcut la 3.200 I.S.O. fără nicio reținere. Eu trăiesc din fotografie și nu din discuții inepte, mofturi, pro sau contra folosirii unor  sensibilități mari. Nimeni nu mă întreabă cu ce am făcut pozele, ci unde sunt…
      Aici se cuvine o precizare: 7 D nu este un aparat pentru obiective ieftine! Cere obiective foarte bune, “L”, evident, foarte scumpe, cu “dungă roșie”. Dacă vreți să cumpărați/folosiți acest aparat, nu faceți compromisuri: trebuie să-i puneți accesorii de vârf, așa cum la o mașină scumpă veți folosi numai benzină de calitate… a dracului de scumpă. Sincer, altfel nu se poate; altfel, nu veți avea un Canon 7 D, un aparat excelent… Fără bani ca să vă luați obiective bune, nu cumpărați aparatul Canon 7 D. Sunt și altele, mai ieftine, cu accesorii mai ieftine și care, vorba românului, “merg și așa”!
      Dragii mei, o cafea de calitate are alt gust într-o ceașcă de porțelan fin, decât într-un pahar de unică folosință… Chiar dacă “merge”…
      Priviți imaginile (“Music Chanel”) de la “ROMANIAN MUSIC AWARDS”  2012; am “amestecat” intenționat fotografiile elevilor mei, de care sunt încântat, și ale celor doi profesori; vă vreau în locul meu ca să gustați mulțumirea că EI sunt aproape ca NOI. Pot spune că, prin aparatele folosite, prin imaginile realizate, elevii și profesorii au făcut reciproc școală, “ȘCOALA DE ARTĂ”, o școală de fotografi!
      Mulțumesc echipei F64, elevilor mei (absolvenți) și, mai ales, celor care au făcut să existe “ROMANIAN MUSIC AWARDS” (Premiile Muzicale Românești).
      13 iunie 2012, Paul AGARICI

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Nick Ut - Napalm Girl
      15 iunie 2012

      Următoarea postare

      Canon EOS C300 - test in magazinul F64
      15 iunie 2012

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Ce trebuie să știi dacă te îndrăgostești de un fotograf
      3 februarie, 2020
      demo_image
      Vezi ce îți rezervă astrele de Ziua Internațională a Fotografiei
      17 august, 2019
      demo_image
      Grupul PhotoTeam România – Oamenii din spatele imaginilor
      10 aprilie, 2017

        9 comentarii

      1. C Gogu
        15 iunie 2012
        Răspunde

        Domnule Agarici, sa nu imi spuneti ca ati primit si bani pentru "onoarea" de a fi pozar oficial, pentru ca ma jur ca imi iau toate sculele si le arunc pe geam. Din galeria de 17_poze_, jumatate sunt ori defocusate, ori supraexpuse, ori incadrate dubios, ori au artefacte in urma prelucrarii excesive ori o combinatie dintre cele enumerate pana acum…

        • Paul Agarici
          15 iunie 2012
          Răspunde

          Mulțumesc pentru aprecierile deosebit de pozitive; îmi fac o plăcere deosebită. Mai mult, mă bucur să găsesc în dvs. un om cu o inteligență peste normal. Apoi, știința dvs. în fotografie mă copleșește; ar vrea să vă consider "modelul" meu, dar, din păcate, constat forța dvs. remarcabilă să fiți anonim. Este caracteristica oamenilor de mare caracter și forță intelectuală… Da, sunt la începutul meseriei de fotograf dar am primit (numai) 4.000 euro pentru prestație. Sincer, îmi cer scuze și rămân mut de forța și simțul dvs. civic prin care mi-ați descoperit tertipurile. Da, "JOS PAUL AGARICI"! Mai rămâne un lucru: nicio fotografie nu a fost prelucrată, "defocusate" nu există în nicio limbă, "artefacte" înseamnă altceva (vezi D.E.X.), iar supraexpuse, dacă e vorba de exponometrie este mai mult decât incorect folosit de dvs. Da, este o mare diferență între dvs. și umilul eu: dvs. vorbiți (scrieți), iar eu muncesc, fac poze. Iată de ce vă mulțumesc din toată inima; mi-am reținut compasiunea pentru curajul (!?) dvs. să semnații anonim. Aveți absolută dreptate: suntețu GOGU…

          • C. Gogu
            16 iunie 2012
            Răspunde

            Faptul ca am folosit intr-o oarecare masura englezisme pentru a ma exprima nu cred ca v-a impiedicat sa intelegeti la ce ma refer. Si nu cred ca o sa reusiti cu verva dvs. sa distrageti atentia cititorilor de la problemele semnalate de mine. Dar ca sa inteleaga si ei, si dvs. la ce m-am referit, o sa dau cateva referinte din limba de origine:
            "A compression artifact (or artefact) is a noticeable distortion of media (including images, audio, and video) caused by the application of lossy data compression." sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_artifact
            "In optics, defocus is the aberration in which an image is simply out of focus." sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Defocus
            Si pentru ca va place DEX-ul: http://dexonline.ro/definitie/supraexpus.
            Iar faptul ca ati primit 4000 Euro pentru prestatie nu implica automat ca si materialele realizate sunt de calitate. Mai bine spuneti ca toate cadrele au fost trase de elevii dvs.. si atunci se explica situatia…

            • I. Alex
              17 iunie 2012
              Răspunde

              Gogule…interesanta abordare, uite asa mai invata omul cate ceva. Dar din curiozitate citind explicatiile despre limbile de origine, la noi oficial se vorbeste Engleza sau Romana ? Nu de alta, dar sunt intr-unimpas de orientare teritoriala si nu stiu unde sa ma duc la Londra sau Craiova ? Cat despre bani..nu stiu de ce crapi de invidie ? Sau sunteti d'ala " sa moara si capra vecinului!" De ce nu ne arati si talica ceva elocvent in materie de poze ca de fotografie nu cred ca se discuta.

        • Mihai ION
          16 iunie 2012
          Răspunde

          domnu C Gogu va rog din tot sufletul sa va aruncati pe geam toata trusa foto … daca dumneavoastra considerati ca unele poze sunt "ori defocusate, ori supraexpuse, ori incadrate dubios, ori au artefacte in ele in urma prelucrarii excesive" va rog sa veniti dumneavoastra cu o serie de poze in care ne aratati cum este corect realizata o fotografie dpdv al expunerii, compozitiei si prelucrarii in photoshop sau macar postati un link catre site-ul dumneavoastra unde putem vedea ADEVARATE OPERE de ARTA sau preferati sa aruncati cu noroi la pura intamplare
          si anonimatul asta imi duce aminte de o replica celebra "O semnam si o dam anonima" (Farfuridi si Brânzovenescu), totusi daca aveti curajul si barbatia postati un comentariu sub numele dumneavoastra
          app tin sa mentionez ca pozele postate aici sunt neprelucrate … si chiar va rog sa specificati in mod clar defectele fiecarei poze in parte
          va multumesc pt atentia acordata si comentariul lasat

      2. Paul Agarici
        15 iunie 2012
        Răspunde

        Am uitat: domnule C. Gogu, ca și dvs. am două nume P. Agarici ! Dacă folosiți numai unul, ori nu mă respectați, ori educația dvs. este redusă… Hotârâți-vă.

      3. Paul Agarici
        16 iunie 2012
        Răspunde

        Am primit: echipa F64 a făcut un efort remarcabil să-și actualizeze modul de comunicare, prin inaugurarea acestui blog! Imaginile sunt prezentate inițial sub forma unor "previzualizări". Ca să fie privite trebuie să dati "clik" pe fiecare, apăsând cursorul. În acest fel se elimină orice erori de receptare. Imi cer scuze pentru acest comentariu care poate să pară naiv: iată însă că un "comentator" nu știe despre acest mod de operare! În evidentă confuzie, acesta consideră imaginile postate ca neclare și le numește cu un cuvânt care nu există: "defocusate". Mulțumesc încă odată echipei F64, cea mai perfectă gazdă în domeniul comunicării fotografice…

      4. Paul Agarici
        17 iunie 2012
        Răspunde

        lui C.GOGU/ Nu înțelegeți nimic! Cât timp mă numiți "pozar oficial" vă consider un Gogu obraznic, cu educație de șanț! Cu astfel de Gogu e lumea plină și aș prefera să trec peste dvs. Am spus dvs. pentru că mă respect… Îi rest, pentru că sunteți un biet anomim, fără bărbăția identificării, vă recomand să vă rețineți umorile și orgoliul mărunt. Doream o discuție constructivă, demnă și, mai ales, cu persoane reale și nu cu cele de tip Gogu. E lamentabil. Apoi, ca "să nu muriți de grija altuia" vă invit să citiți și articolul aferen fotografiilor postate. O sugestie: dacă n-ați fi fost Gogu la toate capitolele: educație, bun simt, cultură, cunoștiințe în domeniu (fotografie) etc. ați fi știut cum se desfășoară o conversație… Cu argumente pertinente, cu respectul interlocutorului, cu identificarea dvs. adică, în tot, cu ce vă lipsește cu desăvârșire. Regret că țara asta este plină de Gogu…

      5. Gigi Tzugui
        18 iunie 2012
        Răspunde

        Nu mi se pare ok ca nu ati redimensionat imaginile. Sunt greu de vizualizat pe un monitor uzual de 19'' ( nu mai zic de 17''). Cam multa vorbarie despre 7D, aparat care are acelasi senzor din 550d, aparat care costa simtitor mai putin. Singurul lucru care merita mentionat la 7D este viteza superioara (in rafala). Faptul ca nu v-au ajuns 6 acumulatori mi se pare … exagerat. Adica eu am folosit acumulatorul initial (prima incarcare) vreo 1000 de cadre. Pentru un astfel de eveniment care nu cred ca a durat mai mult de 2,5 – 3 h mi se par arhisuficiente 2000 de cadre. Mai bine spuneati cate cadre ati tras.
        Observ ca se vad mai bine imaginile daca dau open in new window. Oricum, parerea mea e ca trebuiau redimensionate la o marime web, ca doar aici nu facem analiza 1:1 a pozelor.
        Si inca o chestiune exagerata: este visul oricarui profesionist sa fie fotograf oficial RMA? Sa fim seriosi…

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      fourteen + 3 =

      Ti-ai pierdut parola?

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      16 − 11 =

      Ești membru? Loghează-te