• Despre noi
  • Cursuri
    Masterclass online: Mastering Editing & Selection

    Masterclass online: Mastering Editing & Selection

    650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Masterclass online: Mastering Editing & Selection

      Masterclass online: Mastering Editing & Selection

      650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Uncategorized

      • Acasă
      • Blog
      • Uncategorized
      • Samyang 8mm f/3.5 Fisheye

      Samyang 8mm f/3.5 Fisheye

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Uncategorized
      • Data 15 martie 2011
      • Comentarii 1 comentariu

      Obiectivul Samyang 8mm F3,5 Fisheye, așa după cum îi spune și numele, acoperă o distanță focală extremă care ar trebuie să-l facă dorit de toți fotografii care aspiră la ceva în plus față de obiectivele cu focale clasice grandangulare de 24-28 mm echivalent pe film. Astfel, pe aparatele cu senzor APS-C Nikon, Pentax, Sony și Samsung NX unghiul de cuprindere al acestuia este de 180 de grade, pentru Canon este de 167 de grade iar pentru Olympus de 139,4 grade, extrem de mare pentru orice montură, permițând de exemplu  fotografierea clădirilor de foarte aproape și evitând astfel prinderea în cadru a firelor inestetice ce atârnă de stâlpi aproape în orice oraș… (vezi fig.1 sau fig.2 cu corecția distorsiunilor activată în programul de editare).

      Fig.1

      Fig.2

      Am testat acest obiectiv pe un aparat Olympus E 520 care, având un senzor cu o densitate mai mare a pixelilor, este mult mai exigent în ceea ce privește rezoluția lentilelor decât un aparat pe film sau un full-frame digital de, să spunem,  12 Megapixeli.

      Deși în fotografia de prezentare obiectivul coreean pare voluminos, în realitate el este excelent dimensionat iar construcția metalică cu o cursă foarte bună a inelului cauciucat de focalizare este de cea mai bună calitate. Fiind un obiectiv complet manual s-ar putea reproșa că nu se pot selecta diafragmele intermediare foarte ușor, doar diafragmele principale fiind înscripționate. Acest lucru este unul relativ, căci pentru un fotograf cât de cât cu experiență trecerea de la f 5,6 la f 6,3 nu poate reprezenta o problemă atâta timp cât și aceste diafragme sunt delimitate cu un clic clar pe inelul de selecție.

      În ceea ce privește calitatea imaginii, am avut de-a face cu un efect curios: mărind în trepte o imagine de test în programul de editare foto, am greșit de multe ori oprirea la 100%, de fapt marind până la 200% pentru a observa sau a încerca să observ unele erori ale fotografiei. Cu alte cuvinte, claritatea imaginii este pur și simplu de invidiat (fig.3 și 4)!

      Fig.3

      Fig.4

      În plus, în condiții de lumină diurnă obișnuită, dar chiar și în contralumină, aberațiile cromatice sunt ținute foarte bine sub control. Pentru o testare aprofundată e de dorit a se analiza și alte surse, dar cât am căutat pe internet și în reviste nu am găsit decât cuvinte de laudă, ceea ce confirmă și verdictul meu. Același lucru poate fi susținut și despre fenomenul de flare (fig.5).În condiții de luminozitate puternică, parasolarul încorporat este foarte binevenit. În schimb, deformațiile sunt foarte prezente dar și acest lucru are farmecul lui pentru un fotograf care se vrea creativ, inginerii de la Samyang chiar patentând, dacă am înțeles bine, geometria imaginii acestui obiectiv, lucru ce vorbește de la sine despre valoarea lui (fig.6).

      Fig.5

      Fig.6

      Deschiderea maximă a diafragmei este F 3,5 normală pentru un fisheye și care permite fotografierea din mână chiar și în ora albastră, de seară.

      Deși numărul lamelelor diafragmei pare mic (6) acest lucru nu are prea mare importanță, având în vedere că prin construcția sa, obiectivul are un câmp de profunzime foarte mare, mult mai importante fiind în acest context deformările creative și unghiul de cuprindere ce pot fi folosite în fotografia artistică (fig.7 și fig.8).

      Fig.7

      Fig.8

      Vignetarea, care este prezentă doar în anumite condiții de iluminare la F 3,5 (cu care eu nu m-am întălnit) poate fi deasemenea folosită în scop creativ sau se poate încerca stoparea la f 5,6 sau mai mult.

      Nu aș vrea se omit contrastul, care de asemenea este unul foarte  bun, nu numai în opinia mea dar și în a altor surse independente care pot fi consultate pe internet.

      Cu toate că operarea manuală pare un mare impediment pentru începători, montat pe un corp de aparat recent, obiectivul Samyang se comportă admirabil. Operarea în modul prioritate de diafragma (A) este extraordinar de simplă iar profunzimea de câmp enormă face ca și focalizarea (tot manuală) să fie ușor de pus la punct (chiar dacă greșești nu-i mare bai) – fig.9.

      Fig.9

      În final, nu aș uita de preț, pentru un obiectiv serios fisheye fiind imbatabil iar faptul că nu are electronică îl face dezirabil ca moștenire dacă nu nepoților măcar copiilor.

      Articol si imagini Mircea Christian

      Etichetă:dslr, fisheye, Samyang

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Panasonic DMC-LX5
      15 martie 2011

      Următoarea postare

      Lumini de studio: PROFESIONIST
      17 martie 2011

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Cum sunt vacanțele alături de un fotograf
      5 februarie, 2020
      demo_image
      Ce faci când un fotograf se îndrăgostește de tine
      4 februarie, 2020
      demo_image
      Review Panasonic GH5, cu Alex Șerban
      6 aprilie, 2017

        1 comentariu

      1. Calin
        15 martie 2011
        Răspunde

        Probabil ar fi bine sa supra-expui imaginile cu o treapta, atunci cand utilizezi obiectivul asta (vezi pozele alb-negru de mai sus). E o treaba pe care am observat-o si la Canon. Concluziile mele despre acest obiectiv, aici: http://www.clubulfoto.com/review-samyang-8mm-f3-5…

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      10 − 9 =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      16 − 12 =

      Ești membru? Loghează-te