Salonul Național de Fotografie Turistică 2016
Ediția XX a SNFT – România ești faină!
SNFT este unul dintre cele mai longevive concursuri de fotografie din România reunind de-a lungul a 12 ani peste 10.000 de concurenți din întreaga țară și peste 30.000 de fotografii înscrise în concurs.
Concursul este online și se adresează tuturor celor pasionați de arta fotografică, fie că sunt fotografi amatori, fie că sunt profesioniști, indiferent de vârstă, ocupație, statut social, sex sau naționalitate. Scopul său este să ofere o viziune în imagini a potențialului României pentru practicarea unui turism responsabil.
Anul acesta, Salonul Național de Fotografie Turistică revine cu o nouă provocare pentru iubitorii artei fotografice. Fundația Amfiteatru dorește ca anul 2016 să fie un an fără bariere, un an în care concurenții se pot exprima liber, un an în care, cu bune și rele, realitatea rămâne nealterată.
Tema celei de-a XX-a ediții SNFT este „România ești faină!”. De ce am ales acest termen, „fain”? L-am ales pentru că ne interesează comunitățile cât mai diverse și pentru că ne pasă de identitatea lor. L-am ales pentru că îl folosește toată lumea și pentru că este un termen care simbolizează puntea care creează unitate în diversitate.
Vrem să descoperim cele mai faine comunități din România, cele mai faine stiluri de viață, evenimente, produse, locuri și frânturi din natură! Așadar, vrem să ne arătați cele mai tari locuri de văzut, de ieșit, de dormit și cele mai grozave povești, lucruri de făcut și de cumpărat.
Categoriile din acest an sunt vaste și aveți libertatea să le exploatați așa cum vreți, noi doar vi le explicăm puțin.
Categorii de concurs:
I. De văzut. Vrem să vedem ceea ce ar trebui să vedem, „must-see”s – de la clădiri impresionante, vechi, noi sau abandonate până la parcuri, păduri, munți sau orice colțuri de natură în care oamenii se refugiază, fie ele turistice sau izolate.
II. De ieșit. Vrem să aflăm unde putem ieși în oraș și vrem să simțim atmosfera locului – unde ne putem petrece diminețile, după-amiezile, serile și nopțile în urbea voastră.
III. De dormit. Căutăm locuri călduroase și primitoare în care ne putem odihni, dar care ne și spun o poveste de adormit, fie povestea lor, fie a oamenilor locului – pot fi pensiuni, hostel-uri, hoteluri sau chiar și campinguri.
IV. De povestit. Fiecare țară este un mozaic, un puzzle format dintr-o mulțime de comunități, fie ele sociale, profesionale, etnice sau artistice – apliniști, skateri, pictori, sculptori, vânzători de kürtőskalács, antreprenori sau romi. În ultimii ani, aceste comunități au început să aibă nevoie unele de altele din ce în ce mai mult. Vedem colaborări între pictori și sculptori, între programatori și desenatori, între producători și antreprenori, între cei care locuiesc la munte și cei care locuiesc la câmpie. Poveștile acestor oameni vrem să le aflăm!
V. De făcut. Vrem să știm ce se întâmplă în localitățile voastre sau în împrejurimile lor, vrem să știm ce activități se pot face acolo și ce evenimente au loc. Au început să ia o amploare din ce în ce mai mare festivalurile, care, prin natura lor, atrag comunități foarte diverse: olărit și gătit, activități civice și muzică etc. Pe lângă diversitate, festivalurile, dar și alte evenimente care adună un număr mare de oameni, generează și alte motive care ne interesează – am vrea să vedem și o serie de stări și faze prin care trec cei care iau parte la asemenea manifestări, euforie, plictiseală, curiozitate, frustrare șamd.
VI. De cumpărat. Ce ne recomandați să cumpărăm? Noi preferăm produsele locale, tradiționale, „brănduite” sau „nebrănduite”. [fotografie de produs]
Înscrierea este gratuită și se poate face între 18 august și 02 octombrie 2016 pe site.
Regulamentul concursului poate fi consultat aici.
1 comentariu
Extras din regulament: " prin înscrierea în concurs, autorii pozelor consimt, în mod expres, că cesionează, în favoarea organizatorului și a terților afiliați lui, dreptul de a utiliza, valorifica și/sau modifica respectiva/respectivele fotografie(i) în cadrul publicațiilor sale, fără a condiționa în vreun fel exploatarea ei/lor comercială ulterioară de către autorul lucrării (blog, internet, calendare etc.). Durata cesiunii este pe perioada maximă prevazută de legea drepturilor de autor. Autorii vor rămâne în continuare proprietarii operelor lor;". Nu-i pentru mine, multumesc. Ah, si fara premii – scuze, inca neanuntate desi deadlineul se apropie. Succes participantilor!