• Despre noi
  • Cursuri
    Masterclass online: Mastering Editing & Selection

    Masterclass online: Mastering Editing & Selection

    650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Masterclass online: Mastering Editing & Selection

      Masterclass online: Mastering Editing & Selection

      650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      FOTO

      • Acasă
      • Blog
      • FOTO
      • Compoziții de stradă bazate pe linii și diagonale

      Compoziții de stradă bazate pe linii și diagonale

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii FOTO, Pasonionati-foto awareness, Smartphonist - Profan awareness, Tutoriale
      • Data 27 ianuarie 2017
      • Comentarii 0 comentarii

      În fotografie în general, iar fotografia de stradă nu face excepție, găsim adesea imagini bazate pe compoziții cu diferite tipuri de linii și diagonale. Mai jos, v-am pregătit un scurt articol despre astfel de compoziții, stările pe care acestea le induc și alte elemente interesante.

      Liniile drepte

      Cu ajutorul liniilor drepte spre exemplu putem delimita planurile și spatiile, conferind adâncime în spațiul imaginii sau putem stabili proporțiile.

      Liniile orizontale lungi și drepte indică pe de-o parte direcția (stânga-dreapta), iar pe de altă parte sugerează stabilitatea telurică. Orizontul este cea mai des întâlnită linie orizontală în fotografii și e bine ca aceasta să nu fie strămbă. Există și excepții însă, mai ales în fotografia de stradă, unde adesea, pentru a accentua personajul, forțăm persepctiva, ca în exemplul de mai jos.

      (c) Mirela Momanu

      Intuiția construirii unui cadru ne transmite faptul că asezarea pe lat/orizontală este mai stabilă decât cea pe înalt/verticală. Prin urmare aceasta se recomandă în situatiile în care dorim să comunicăm stabilitate, simulând o realitate incontestabilă: latura de jos o asociem cu pământul, cele două laturi laterale le asociem cu doi stâlpi de sustinere, iar latura de sus o asociem cu cerul.

      (c) Cristina Țintă




      (c) Cristina Țintă

      Liniile drepte verticale sugerează intenția de creștere, de învingere a gravitației, de legatură cu cerul.
      Pe de altă parte, intuim de asemenea că așezarea pe înalt este mai instabilă, avem de-a face cu o „construcție” care se poate răsturna mai ușor. Astfel folosirea de compoziții cu linii verticale, ca și încadrarea pe înalt, este mai potrivită pentru acele subiecte care exprimă tensiune, aspirație, dinamism, mișcare pe direcție veriticală sau intensitate emoțională.

      (c) Cosmin Gârleșteanu


      (c) Cosmin Gârleșteanu


      (c) Cosmin Gârleșteanu

      Diagonalele

      Diagonalele oferă în principal un plus de dinamism cadrului. De asemenea au capacitatea de a conduce privirea într-o mișcare în perspectivă, de-a lungul lor. În general diagonalele sunt generate de așezarea elementelor componente sau de perspectivă.
      Diagonalele cadrului (ascendentă sau descendentă, în funcție de traseul logic prin care parcurgem o imagine) au ca principal interes dinamica, putând sugera viteza sau distanța parcursă de un subiect mobil, micșorând-o sau mărind-o.

      (c) Mirela Momanu


      (c) Mirela Momanu

      Diagonalele ascendente sunt considerate linii puternice, ce adaugă profunzime fotografiei și creează impresia de acțiune. În cultura occidentală, obișnuița cu lectura de la stânga la dreapta, o diagonală ascendentă va sugera optimism, evoluție, ideea de progres.
      Prin contrast, diagonalele descendente accentuează ideea de melancolie, involuție, pesimism sau degradare.

      (c) Eli Driu

      Tot la acest capitol trebuie menționat și faptul că fotografii au posibilitatea de a influența perspectiva, întrucât în apropiere aceasta pare mai amplă, exagerată, iar în depărtare ea pare mai aplatizată. Pe scurt, două subiecte de aceeași mărime în realitate, prin intermediul perspectivei, vor fi diferite: subiectul cel mai apropiat de obiectiv va căpăta o dimensiune amplă, cu mult mai mare decât cea a subiectlui amplasat mai în spate.

      (c) Cosmin Gârleșteanu

      Liniile conducătoare

      O linie dintr-o imagine, pentru a-și putea îndeplini rolul de “linie conducătoare”, este bine să prezinte anumite proprietăți:

      • să fie suficient de lungă, astfel încât să stărnească interesul privitorului și să-l conducă pe acesta spre subiectul principal;
      • să pornească din planul apropiat și să treacă înspre planul mijlociu, unde este situat subiectul principal, pentru a amplifica senzația de tridimensionalitate a fotografiei.


      (c) Mirela Momanu


      (c) Eli Driu


      (c) Mirela Momanu


      (c) Cosmin Gârleșteanu


      (c) Cosmin Gârleșteanu

      Liniile conducătoare au rolul de a capta privirea și de a o conduce către principalul element de interes din fotografie. Pentru a fi cât mai bine definite, recomandarea generală este de a porni compozițiile bazate pe astfel de linii din partea stânga spre partea dreaptă, de jos în sus sau din apropiere spre depărtare.
      Pe de altă parte, o linie conducătoare poate fi dreaptă sau șerpuită, vizibilă sau sugerată, în multe cazuri indicând foarte bine adâncimea cadrului (a treia dimensiune). Spre exemplu, direcția privirii unui personaj poate genera o linie conducătoare sugerată.
      Un articol realizat de Asociația Exposure.
      Fotografii: Mirela Momanu, Eli Driu, Cosmin Gârleșteanu, Cristina Țintă.

      S-ar putea să te intereseze și:

      • Compoziția fotografică bazată pe forme
      • Lumina în fotografia de stradă
      • Fotografia de stradă: Tips & Tricks pentru surprinderea umbrelor

      Etichetă:compozitie, fotografia de strada, linii si diagonale

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Expoziție de fotografie - Principalele Ecosisteme ale României
      27 ianuarie 2017

      Următoarea postare

      Bogdan Pricope - un interviu despre IT daily-vlogging
      27 ianuarie 2017

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Review Olympus M.Zuiko Digital 25mm
      12 aprilie, 2017
      demo_image
      Nikon D750 – impresii și povești în fotografii
      11 aprilie, 2017
      demo_image
      Mini ghid pentru fotografia macro: echipament și sfaturi
      7 aprilie, 2017

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      twelve + thirteen =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      11 + 1 =

      Ești membru? Loghează-te