• Despre noi
  • Cursuri
    Curs foto acreditat-online-18 iunie-03 septembrie 2025

    Curs foto acreditat-online-18 iunie-03 septembrie 2025

    2.800lei 2.500lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Curs foto acreditat-online-18 iunie-03 septembrie 2025

      Curs foto acreditat-online-18 iunie-03 septembrie 2025

      2.800lei 2.500lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Destinatii fotografice

      • Acasă
      • Blog
      • Destinatii fotografice
      • Fotograf în Madagascar

      Fotograf în Madagascar

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Destinatii fotografice
      • Data 28 februarie 2012
      • Comentarii 2 comentarii


      Text & foto: Adrian Câtu

      Articol aparut in revista FotoClass
      Ar putea fi paradisul oricărui fotograf: un fel de călătorie în trecut, într-o țară exotică, neschimbată de secole, păstrând puțin din candoarea începuturilor civilizației. Dar nu poți ajunge în paradis fără a trece prin purgatoriu: noroaie, țânțari, malarie, marșuri nesfârșite, insecuritate constantă. Pe scurt: cum crezi că te-ai simți, ca fotograf, în fața unor subiecte fabuloase, într-o țară săracă în care oameni sunt jefuiți sau chiar dispar?

      Am petrecut zile întregi mărșăluind prin platourile înalte, în zone inaccesibile cu mașina. (Canon EOS 5D, Canon EF 70-200 f/4 L , 70mm, f/11, 1/250 s)
      Am petrecut zile întregi mărșăluind prin platourile înalte, în zone inaccesibile cu mașina. (Canon EOS 5D, Canon EF 70-200 f/4 L , 70mm, f/11, 1/250 s)

      Cu câteva zile inaintea plecării, mă gândeam: să fi avut un zoom standard… un teleobiectiv mai lung… Cu sprijinul prietenilor de la F64 Studio, aveam două body-uri și patru obiective: Canon EOS 5D ca body principal, Canon EOS 20D ca body de backup, Canon EF 17-40mm f/4 L, Canon EF 70-200 f/4 L USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM si Sigma 105mm f/2.8 macro. În primele zile în Madagascar, citind despre atacuri săptămânale și aflat în centrul atenției ori de câte ori scoteam aparatul din geantă, totul se transformase: aș fi vrut să fi avut un point & shoot…

      Copil din satul Mahasuja, din zona platoului Ihosy, Madagascarul central. (Canon EOS 5D, Sigma 105 f/2.8, f/4, 1/100s)
      Copil din satul Mahasuja, din zona platoului Ihosy, Madagascarul central. (Canon EOS 5D, Sigma 105 f/2.8, f/4, 1/100s)

      Am descoperit atunci, odată în plus, adevărul, atât de des uitat, ca echipamentul este un mijloc care tinde să ne acapareze și să devină scop. Însă ceea ce contează până la urmă este imaginea – iar imaginea nu depinde de echipament, ea este acel ceva profund care apare în urma unui fel de a observa și de a interacționa cu lumea. Așa că eu unul am băgat aparatul în geantă și am început să mă plimb pe străzi, să privesc, să vorbesc cu oamenii.

      Mâinile copiilor arată munca grea la care participă cot la cot cu adulții. Fotografie luată într-un sat de lângă Antsirabe, la 200 km de capitală. (Canon EOS 5D, Sigma 105 f/2.8 EX, f/5.6, 1/200s)
      Mâinile copiilor arată munca grea la care participă cot la cot cu adulții. Fotografie luată într-un sat de lângă Antsirabe, la 200 km de capitală. (Canon EOS 5D, Sigma 105 f/2.8 EX, f/5.6, 1/200s)

      Primele zile au însemnat pentru mine un efort conștient de a nu fura imagini. Am scos aparatul și am început să fotografiez abia în momentul în care am reușit să nu mă mai gândesc la el: când, după zilele de observație pasivă, am ajuns să relaționez cu ceea ce mă înconjura, să nu mai privesc totul ca pe subiecte de fotografiat ci ca pe locuri sau persoane reale, cu toate multiplele lor dimensiuni.

      Ratsima, unul din “bătrânii satelor” cu care am negociat permisiunea de a prospecta peșteri în zonă. (Canon EOS 5D, Sigma 105 f/2.8 EX, f/4)
      Ratsima, unul din “bătrânii satelor” cu care am negociat permisiunea de a prospecta peșteri în zonă. (Canon EOS 5D, Sigma 105 f/2.8 EX, f/4)

      În momentul în care aparatul de fotografiat a devenit o parte a relației mele cu subiectele, imaginile au început să curgă. Poate nu întâmplator, una din cele mai bune fotografii cu care m-am întors din Madagascar a fost făcută în condiții tehnice potrivnice: cu teleobiectivul murdar, cu body-ul de backup, dintr-un camion care se balansa îngrozitor pe un drum accidentat.

      Zona centrală a Madagascarului constă din platouri înalte, așa cum este și platoul Ihosy, din imagine. (Canon EOS 5D, Canon EF 17-40 f/4 L , 40mm, f/16, 1/80s)
      Zona centrală a Madagascarului constă din platouri înalte, așa cum este și platoul Ihosy, din imagine. (Canon EOS 5D, Canon EF 17-40 f/4 L , 40mm, f/16, 1/80s)

      Am văzut o turmă de zebu într-un nor de praf și am avut cam o secundă la dispoziție să anticipez că îmi va aparea într-un contre-jour frumos. Am apucat să duc aparatul la ochi și, la cadența maximă, am apucat să fac trei cadre: primul conține cer și vârfurile copacilor; al treilea, pământul; între ele, cadrul care – mie cel puțin – îmi va aminti întotdeauna de Madagascar: o turmă învăluită în praf în lumina portocalie a asfințitului.

      Copiii din zona Antsirabe, în Madagascarul central, n-au mai văzut niciodată un aparat de fotografiat. (Canon EOS 5D, Canon EF 17-40 f/4 @ 17mm, f/13, 1/60 s)
      Copiii din zona Antsirabe, în Madagascarul central, n-au mai văzut niciodată un aparat de fotografiat. (Canon EOS 5D, Canon EF 17-40 f/4 @ 17mm, f/13, 1/60 s)

      Pentru mine, relația cu subiectele a fost ceea ce a transformat purgatoriul în paradis. Privind în ochii unui localnic, relaționând fără cuvinte, vedeam fiecare dincolo de aparența celuilalt și căpătam încredere unul în altul. Atunci imaginea se ivea între noi ca o formă de comunicare, depășind bariera culturală, teama reciprocă și creând punți peste noroaie și timp.

      Fiul în vârstă de trei ani al unui vânzător de cărbuni din cartierul Faravohitra, din capitala Antananarivo, împreună cu jucăria lui favorită: o pungă cu cărbuni. (Canon EOS 5D, Canon EF 17-40 f/4 L , 36mm, f/4, 1/125 s)
      Fiul în vârstă de trei ani al unui vânzător de cărbuni din cartierul Faravohitra, din capitala Antananarivo, împreună cu jucăria lui favorită: o pungă cu cărbuni. (Canon EOS 5D, Canon EF 17-40 f/4 L , 36mm, f/4, 1/125 s)

       

      Valea râului Ihosy, Madagascarul central.	Platoul Ihosy, Madagascarul central. (Canon EOS 5D, Canon EF 70-200 f/4 L , 150mm, f/5.6, 1/400s)
      Valea râului Ihosy, Madagascarul central. Platoul Ihosy, Madagascarul central. (Canon EOS 5D, Canon EF 70-200 f/4 L , 150mm, f/5.6, 1/400s)

       

      Valea unui pârâu în lumina lunii, platoul Ihosy, Madagascarul central. (Canon EOS 5D, Canon EF 17-40mm , 19mm, f/8, 198s)
      Valea unui pârâu în lumina lunii, platoul Ihosy, Madagascarul central. (Canon EOS 5D, Canon EF 17-40mm , 19mm, f/8, 198s)

       

      În lumina lunii, un grup de menhire (“vatulahi”) în memoria celor decedați se ridică în mijlocul câmpului. Platoul Ihosy, Madagascarul central.(Canon EOS 5D, Canon EF 17-40 f/4 L @ 21mm, f/8, 159 s)
      În lumina lunii, un grup de menhire (“vatulahi”) în memoria celor decedați se ridică în mijlocul câmpului. Platoul Ihosy, Madagascarul central.(Canon EOS 5D, Canon EF 17-40 f/4 L @ 21mm, f/8, 159 s)
      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Excursie - De Martisor cu Orasul.ro
      28 februarie 2012

      Următoarea postare

      Vernisaj Calin Stan & Canon Printing Show
      28 februarie 2012

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      12 Destinații fotografice din România
      23 martie, 2017
      demo_image
      Cu Sony A7R si Sony Sonnar T* FE SEL55mm prin Belgia
      27 mai, 2016
      demo_image
      Cu Fujifilm X-T10 in Hong Kong
      5 mai, 2016

        2 comentarii

      1. Nicky
        28 februarie 2012
        Răspunde

        Sunt deosebite forografiile!

      2. ankaphotography
        8 mai 2012
        Răspunde

        Superbe!!

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      4 × 1 =

      Ti-ai pierdut parola?

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      eleven − 8 =

      Ești membru? Loghează-te