Povesti despre Sony A7s la Streetmaniacs
Sunt multe de spus despre Sony A7s, dar si multe lucruri tehnice foarte cunoscute de voi, cititorii acestui blog. Nu este cel mai nou aparat mirrorless de la Sony si cu siguranta nici cel mai performant.
Va voi povesti despre experienta pe care am avut-o alaturi de aceasta camera in incercarea noastra de a surprinde cele mai interesante momente din cadrul evenimentului organizat de Streetmaniacs.
A fost dificil, au fost multe momente in care A7s ne-a ajutat, dar si cateva intamplari in care parca ne-am fi dorit mai mult.
Streetmaniacs On Tour nu este un eveniment clasic, este ceva nou pentru Romania si ceva super interactiv. Pe scurt, este vorba despre un traseu de cel putin 1200km prin Romania in care 14 echipaje trebuie sa colecteze cat mai multe check-pointuri. Concurentii au aflat traseul in dimineata primei zile, iar acesta nu a fost deloc usor. Kilometrajul masinii trebuia setat perfect cu Roadbook-ul pentru a putea descoperii indiciile care duceau la check-pointuri.
Haideti sa vorbim despre camera. Sincer, am avut nevoie de o camera care sa ne poata livra 120fps, o camera care sa fie usor de transportat si sa ocupe cat mai putin spatiu. Dupa ceva cautari printre DSLR-uri am observat ca singura camera care urma sa livreze video in 120fps urma sa fie Canon 5D MkIV, care la momentul respectiv nu avea nici macar lansarea stabilita. Alaturi de F64 am decis sa alegem Sony A7s care, impreuna cu adaptorul de lentile pentru Canon am reusit sa facem ceea ce ne-am dorit.
Filmarile au inceput de joi seara; am fost de-a dreptul impresionati de calitatile camerei in ceea ce priveste filmatul in timpul noptii (ISO). Chiar daca este un model care are deja trei ani vechime si destui competitori pe piata, precum Sony A7s mkII, aceasta camera a fost mai mult decat suficienta pentru a livra un material de calitate, asa cum veti descoperi in clip.
Un alt lucru care ne-a impresionat a fost modul de filmare de care acesta dispune, S-Log, care se apropie destul de mult de potentialul camerelor profesionale, cum ar fi BlackMagic sau Red. Chiar daca nu livreaza material RAW, formatul S-Log2 este destul de permisiv incat sa poti corecta culorile si chiar sa poti aplica diferite efecte fara ca materialul final sa isi piarda din calitate. Sigur si cu un DSLR se pot face astfel de lucruri, ma refer aici la Canon de exenplu, unde cu ajutorul unor soft-uri poti filma chiar RAW insa la un “cost” ce nu te avantajeaza pe termen lung.
Cu toate acestea, nu toate lucrurile sunt bune despre Sony A7s, sunt cateva minusuri: bateria tine foarte putin mai ales in modul video, cei 120fps sunt doar in formatul HD ( 720p ), in prezent pe piata sunt camere ce pot livra 120fps in format full HD (ex. GH4, A7s MkII, etc). Atentie insa, pentru a filma cu Sony A7s in format HD 120fps este necesara achizitionarea unor carduri SD de mare viteza ( obligatoriu SDXC ).
Din categoria lucrurilor pe care nu le recomandam nimanui sunt alegerea bateriilor de tip replaceable. Puteti avea surpriza ca Sony A7s alimentat cu o baterie replaceable sa va pacaleasca in ideea afisajului, va poate arata ca bateria este aproape goala si dupa o repornire a aparatului sa fie afisata ca fiind plina. Nu cred ca este cel mai placut sentiment, sa ai senzatia ca trebuie sa o pui non-stop la incarcat.
Pentru acest clip s-au folosit urmatoarele echipamente:
- Sony A7s MkI
- Canon EOS 6D
- GoPro 4 Black
- Canon 24-70mm F2.8
- Canon 35mm F2.8
- Canon 14-40mm F4
- Canon 100mm F2.8 Macro
- Slider Konova 100mm
- Steadycam WONDLAN
Etichetă:GoPro 4 Black, Sony, Sony A7s, Sony A7s MkI