Cu Canon 6D la Carnavalul din Veneția
Vrancea Virgil ne povestește experiența sa cu Canon 6D la Carnavalul din Veneția
Am primit cu bucurie (dar şi cu o uşoară teamă) propunerea venită din partea echipei Studio F64 de a face o trecere în revistă a aparatului foto Canon 6D, în vacanţa plănuită de Carnaval, la Veneţia.
Teamă – pentru că era prima dată când aveam să folosesc un Canon. Auzisem lucruri despre el, citisem pe forumuri laude ,,numberless”, şi acum mi se oferea posibilitatea de a-l testa în cel mai frumos oraş din lume, în perioada lui de strălucire … CARNAVALUL !!!
Cu ceva vreme în urmă, pe când lumea folosea celululoid în aparate care nu aveau nici măcar exponometru, unii habar n-aveau de gama dinamică, pixel, autofocus cu 7000 de puncte de focalizare…din care 500 in cruce…
Acum, drept să vă spun, sunt în perioada de după moartea live-coach-ului personal, având şi stresul post-traumatic al creşterii valutelor în raport cu leul, am şi o crescatorie de scorpioni în portofel, şi recunosc, nu mi-am permis să fac mofturi la oferta generoasă primită din partea departamentului Marketing de la F64, prin Adina Piţigoi, şi am acceptat cu braţele deschise ( a se citi: cu patru mâini!) oferta de a testa un full-frame de la Canon, pe numele lui: 6D.
Într-un review facut tot la acelaşi aparat foto, cineva se plângea că senzorul are 35.8 x 23.9mm în loc de 36 x 24mm… Asta chiar poate deveni o mare problemă :)) ) Chiar dacă n-are gama dinamică şi suprafaţa senzorului 24/36mm, şi nu are un nici măcar un meniu stufos din care pozarul nu foloseste decat 2 setări, pe lânga butonul de full auto, eu consider că aparatul are tot ce ii trebuie unui sătean onest, pentru a obţine poze la fel de bune ca şi când ar avea un aparat pe film în mână… Totul e să nu te blochezi în lecţiile de tehnică şi în articolele mai marilor în ale fotografiei, şi să NU uiţi pentru ce ai în mână o adevarata „sculă” de razboi.
Trup metalic robust, butoane bine aşezate, meniu suficient pentru marea majoritate a celor care ştiu ce trebuie făcut cu setarile de bază, se echilibrează perfect cu Sigma 50mm cu deschidere 1,4. Cu un diametru impresionant al lentilei frontale, cu o diafragmă deschisă la 1,4, lumina care ajunge pe senzor poate produce imagini bune chiar la valori mari ale ISO. Am rămas plăcut surprins de cât de clar este 50-ul, şi cât de mică este plaja în care ai voie sa faci sharp-ul… Nu prea ai loc de dat ,,gherle”.
Pentru imprimări de 15/20 cm, ISO 12800 este perfect utilizabil. JPEG-urile produse sunt numai bune de printat, dar dacă poza pentru tine înseamnă Photoshop, atunci eşti norocos! Poţi salva imaginile şi sub format RAW, iar apoi îţi poţi modifica după bunul plac realitatea. Spre dezamăgirea unora, pozele adunate aici nu sunt deloc schimbate, şi asta pentru că nu am cunoștinţe de prelucrare a imaginilor. Şi în plus, cum îţi poţi face o idee despre capabilităţile senzorului aflat la muncă, împreuna cu cele trei sticle de la Sigma?
Toate bune şi frumoase până am scos din scutece 70-200-le cu 2.8, Sigma… Ăştia n-au auzit că s-a inventat plasticul, şi i-au pus înăuntru tot STICLĂ…Am simtit imediat că trebuia să fi mers la sală cel puțin cu o lună înainte, să mă obişnuiesc cu greutăţile.
Sigma 12-24mm f4-5.6 este un obiectiv pentru DSLR de toată isprava, şi veţi vedea de ce este în stare.
Veneţia este un oraş unde ai ce poza la fiecare pas, oportunităţile de a surprinde cadre care să se califice la numele de „fotografii” sunt foarte multe.
Pentru exemplificarea celor spuse mai sus, puteţi descărca de pe imgur pozele de la carnaval, sunt nemodificate, pentru a vă face singuri o opinie despre cât de bun este aparatul Canon 6D.
Apus iluminat Sigma 70-200@112mm, A, 1/160 sec, f 7,1,0EV, ISO 1000
Canal Grande Sigma 70-200 @104mm, A, 1/4000, f4, ISO 200, 0EV
Știm că şi italienii îşi mai spală uneori rufele, chiar şi în public, şi nu se sfiesc să usuce la soare tot felul de chestii… nedeformate de Sigma 12-24mm.
Pentru orice cârcotaş, poza asta n-are linii curbe vizibile ochiului, şi este la 12 mm…da, ştiu…se numește bafta începatorului, ştiu, ştiu…mi s-a mai spus de câteva ori.
Să ştiti că nu oamenii oraşului nou de peste Atlantic au inventat casele ascuţite din intersectii înguste …aici, cea mai nouă clădire este mai veche decat toată istoria modernă a Statelor Unite.
Chinezii care au invadat lumea, au adus şi ceva iluminat interesant seara, ca de exemplu:
Sigma 50mm, A, f2,2, 1/800, ISO 200, 0EV.
Pe străzile orașului, pe nepregătite, te poți întâlni pe neaşteptate cu Valentino, de exemplu:
Sau te poți reîntâlni cu IARNA, în varianta stilizată…
Poţi să vezi în plină zi o cetaţeană ce se dă model, care a jumulit pe fugă un paun,
sau poți surprinde o adevarată pasionată de stat la coadă, dar iese numai seara, iar dacă nu ai blitz dai cu ISO25600, să scoti totuşi ceva de sub felinarul ăla zgarcit cu lucşii…
Când lumina e puţină, poţi să te alegi cu un zâmbet, sau cu o privire pierdută undeva, cândva…
Proprietarii unei crescătorii de perle n-au stat pe gânduri şi nici prea zgârciti n-au fost când şi-au dat la cusut costumele…
Cu 12-24-le, am încercat să ţin zidurile drepte, să nu cadă minune de mozaicuri şi picturi scumpe…sper să nu se deranjeze ochiul privitorului…Da, curăţenia caldarâmului lasă un pic de dorit, dar e perioada exceselor…
Deşi se vede că s-a muncit mult la ele, multe costume parcă au prea mult ,,haur”.
Pentru următoarele costume eu îi suspectez pe austriecii de mai jos că au culinărit ceva lebezi de pe lacul Prater…în cele două poze apare aceeași persoană, în alt costum.
Eu cred că am găsit-o şi pe cea mică…mezina care se juca în preajma focului…MĂRIA sa, cenușă-REA-sa.
Am avut plăcerea să pozez un Joker care chiar ştia să îşi poarte costumul în perfectă armonie cu chipul şi numele purtat.
Joker Sigma 70-200mm @200, A, f2,8, 1/3200, ISO 200
Joker, Sigma 50mm, A, f1,4, 1/3200, ISO 200
Deşi însoţit de două doamne, omul nostru tot trist, tot abătut.
Să suspinăm un pic, pentru că e vineri 13…februarie.
Giorgiana Pasquale, Sigma 12-24mm @24, A, 1/125, ISO 800.
Văzută din spate, puntea suspinelor arată la fel.
Sigma 70-200, @97mm, A, 1/25, f8, ISO 200
Nimic spectaculos. Două măşti normale…
Sigma 70-200 @ 70mm, f 5,6, A, 1/320, ISO 200
Sigma 70-20070, A, f 2,8, 1/250 sec, ISO 200
Sigma 50mm, A, 1/640 sec, f 4,5,ISO 200
Pasiune comună pentru costume de epocă.
Trei prietene bune…
A doua faţă.
Te invit la bal, la mine, la palat…
Să nu vii cu încrezuta aia de soră-ta!
Că arunc după ea cu vaza de Murano!!!
Vezi să nu te urmărească cele trei cucuvelele din colţul străzii, pentru că or sa mă povestească în tot oraşul!!!
Mie mi-a placut de vecinii tăi de la parter…ăia care au un câine alb…anunţă-i şi pe ei…
Dacă vor să vină şi profesorii ăia cu idei luminate…
O sa iasă o petrecere de pomină, or să se pilească toti, până şi stâlpii vor avea nevoie de sprijin pe drumul de întoarcere spre casă…
Iar de toate astea ne vom aminti când vom ajunge la anii celor doi Stelzig, Elisabeth și Rudolph, din Berlin, care petrec al 29-lea carnaval.
Hai, te las, că ai de făcut o mulţime de pregătiri! Ah, pune mâna şi coase-ţi alt costum, să nu te prind costumat tot cu jaful ăla de anul trecut !
Alte fotografii realizate cu Canon 6D la Carnavalul de la Veneția:
Un material și fotografii realizate de Virgil Vrancea.
1 comentariu
festivalul de la Venetia vazut prin ochii lui Fotograf Cardeius https://www.facebook.com/cardeius/media_set?set=a.812478592160534.1073741874.100001952038933&type=1 eu am pozat cu un Nikon d300 si un ob. 18-105 Nikon