• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Accesorii foto

      • Acasă
      • Blog
      • Accesorii foto
      • Cum alegi un bliț. Sfaturi pentru începători

      Cum alegi un bliț. Sfaturi pentru începători

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Accesorii foto, Blituri Foto pe Patina, FOTO, Ghid de cumparare
      • Data 8 aprilie 2014
      • Comentarii 9 comentarii

      Vine o vreme în viața fiecărui fotograf în care acesta realizează că aparatul său nu îi mai este suficient pentru toate fanteziile și nevoile sale de pixeli. De cele mai multe ori, acea zi se identifică cu achiziționarea unui accesoriu, precum blițul cu patină.

      Însă, dacă ați căutat pe site-ul nostru această categorie ați rămas probabil bulversați și pierduți într-o lume plină de blițuri TTL-uri, circulare și sincrone 🙂

      Cum să alegeți corect un blitz potrivit pentru voi și după ce criterii să luați această decizie? Noi vă propunem mai jos mai multe variante, în special pentru pasionații fotografiei de studio, care necesită și o altă lumină decât cea naturală.

      1. Puterea blițului

      Atunci când vrem să aflăm puterea unui bliț ne ghidăm după un guide number, prescurtat GN și tradus în română ca număr director. GN este produsul dintre:

      – Distanța maximă dintre bliț și subiectul fotografiat

      și

      – Valoarea f (a diafragmei), calculată de obicei la ISO=100 (aici avem grijă ca această valoare să expună corect filmul sau senzorul).

      De exemplu: Ne imaginăm că vom fotografia un subiect aflat la 20 de metri distanță față de noi (mai precis, față de bliț). O setare de ISO 100 va ilumina corect acest subiect, iar diafragma va fi f=2. Atunci, guide number-ul nostru va fi: GN = 20×2 => GN = 40. (am înmulțit distanța în metri cu valoarea f-ului).

      Cum alegem blițurile în funcție de acest număr? Prin formula lui înțelegem că un bliț cât mai puternic va avea un GN cât mai mare și va putea ilumina un subiect la o distanță mai mare. De obicei, un bliț încorporat într-un aparat are un GN destul de mic. Această putere mică a lor ne spune că vor ilumina o distanță mai mică de cinci metri. Însă un bliț extern, cu patină, poate avea un GN de valoare 76.

      2. Patina blițului

      Un bliț cu patină se montează extern pe un aparat, iar pentru aceasta trebuie să ne asigurăm că patina este compatibilă cu montura aparatului. Există un sistem de patină universală care are un sincron central și care poate fi folosită pe aproape toate aparatele (excepție fac unele modele prea vechi). În rest, blițurile și aparatele trebuie să fie potrivite după compatibilitate, căci patina poate fi dedicată Canon, Nikon, Sony etc.

      Patina dedicata Canon
      Patina dedicata Canon

      3. Sincronurile sau modurile slave de declanșare

      În afară de situaţia în care bliţul se află pe patina camerei, iar sincronizarea se produce direct, mai avem câteva variante alternative de declanşare a bliţului (sincronizare la distanţă).

      Există mai multe moduri prin care putem conecta blițul și aparatul pe care îl montăm. Acestea sunt: prin cablu, optic sau radio. Acestea prezintă avantaje și dezavantaje și depind mult de confortul pe care și-l dorește fiecare și cronotopul în care își dorește să fotografieze.

      A) Prin cablu

      Cablul este bun dacă vrei să poziţionezi bliţul la distanţă de aparat (3m, 5m, 10m etc.). Modalitatea de sincronizare prin cablu presupune conectarea camerei cu blițul chiar prin acest cablu. De obicei, acesta are o mufă potrivită pentru PC la un capăt și o mufă de tip jack (sau tot PC) la celălalt capăt. În cazul în care camera sau blițul nu prezintă mufe pentru acest tip de sincronizare, se pot folosi accesorii de tip “hotshoe”.
      Cablu conectare blit
      Cablu conectare blițuri PC-PC 5m
      cablu conectare PC sync
      Cablu conectare PC sync C 1.5m

      Cablurile TTL sunt o altă variantă de sincronizare prin cablu. Acestea au patine conectoare dedicate, pentru a putea monta blițul pe un capăt, în timp ce capătul opus se montează pe aparat.

      cablu TTL de 1.8m pentru Nikon
      Cablu TTL de 1.8m pentru Nikon

      B) Optic

      Un sincron optic ne aduce avantajul de a nu mai depinde un cablu sau de un alt dispozitiv de emisie– recepție a semnalului de declanșare. Cu toate acestea, atunci când trecem de la cablu la optic raza noastră de acțiune se reduce la doar cinci – șase metri. O altă problemă poate fi faptul că dacă un bliț nu folosește un semnal codat, atunci el poate fi declanșat și de altcineva (ca atunci când am putea observa multe persoane cu bluetooth-ul activat într-un vagon de metrou și, în lipsa unui semnal codat am putea să le trimitem sau cerem informații).

      Pentru a declanșa optic un bliț avem nevoie de un alt bliț sau de transmițător infraroșu (dacă blițul ce urmează să fie declanșat beneficiază de această funcție).

      Sincronul optic se poate realiza chiar dacă bliţul nu dispune de fotocelulă. Cum se face asta? Cu ajutorul unei patine adaptoare cu fotocelulă (se montează bliţul pe această patină care transformă impulsul luminos în impuls electric, astfel transmițând semnalul către bliţ, declanşându-l).

      Receptor Slave Optic
      Receptor Slave Optic (InfraRed) cu sensibilitate variabila

      C) Radio

      Declanșatoarele radio se împart în două categorii: declanșatoare simple, cu unul sau mai multe canale, și declanșatoare TTL, care fac posibilă transmiterea semnalului TTL. Ambele categorii au modele care se pot sincroniza cu blițurile până la 1/8000s, care sunt foarte utile în fotografia sportivă.

      Transceiver radio
      Transceiver radio pentru Nikon i-TTL

      Trigger radio universal
      Trigger radio universal

      4. Viteza de reîncărcare

      Aceasta se măsoară în secundele care trec de când blițul a fost declanșat. Atunci când fotografiem evenimente, subiecte în acțiune, ne dorim să surprindem anumite cadre sau anumite expresii ne vom dori de asemenea ca viteza de reîncărcare să fie cât mai mare, respectiv ca durata de reîncărcare să fie cât mai mică. Indicii aceștia diferă în funcție de model și de brand și pot fi găsiți în specificațiile blițului.

      5. Montare powerpack

      Montarea powerpack reprezintă o sursă de alimentare suplimentară a bliţului care micșorează timpul de reîncărcare (pe care spuneam la punctul 4 că ne dorim să-l reducem). Astfel, numărul maxim de declanșări pe care îl putem face se maximizează, oferindu-ne cât mai multe posibilități. Nimeni nu își dorește să piardă timpul schimbând sau reîncărcând acumulatorii în mijlocul unei ședințe foto, astfel că un powerpack este cea mai bună variantă.

      Pixel TD-383 Power Pack
      Pixel TD-383 Power Pack

      6. Fiabilitatea

      Patina unui bliț poate fi din plastic sau din metal. Blițurile cu patină metalică beneficiază de o rezistență mai mare în urma manevrării. De asemenea, ușița care ține bateriile sau acumulatorii poate să se strice în urma utilizărilor multiple, sau poate să aibă un sistem de deschidere prea greoi, care să ne facă să pierdem cadre importante. Nu ne dorim nici să rupem această ușă, nici să ne chinuim să o deschidem de fiecare dată. Pentru toate acestea avem nevoie să încercăm înainte un bliț și să-i citim bine specificațiile.

      Dacă aveţi alte nedumeriri/întrebări despre cum alegi un bliț, vă aşteptăm în magazinul F64 sau prin sistemul de consultanţă online din site, unde consultanţii noştri vă pot da sfaturi personalizate!

      Succes și cadre luminoase!

      de Cristian Uba

      Etichetă:blit, fotografie de studio

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Expoziţia foto a Școlii de Poetică Fotografică din București
      8 aprilie 2014

      Următoarea postare

      Test video cu Samsung NX300
      10 aprilie 2014

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Review Olympus M.Zuiko Digital 25mm
      12 aprilie, 2017
      demo_image
      Nikon D750 – impresii și povești în fotografii
      11 aprilie, 2017
      demo_image
      Mini ghid pentru fotografia macro: echipament și sfaturi
      7 aprilie, 2017

        9 comentarii

      1. Ion Lera
        8 aprilie 2014
        Răspunde

        Un sfat care m-a luminat.

      2. Daniel
        25 aprilie 2014
        Răspunde

        Bliturile se pot sincroniza si la 1/8000, dar totusi am inteles ca sincronizarea trebuie suportata de aparatul foto.
        Nikon D7000 are setarea de maxim 320 (auto). Asta inseamna ca nu exista nici o sansa sa sincronizez la viteze
        mai mari cu el? Sau pot trecand blitul in modul manual? Acest lucru m-a incurcat, pentru ca doream sa pot folosi blitul la viteze de peste 500, dar nu stiu daca voi putea face asa ceva cu aparatul acesta.

      3. Razvan Tulai
        28 aprilie 2014
        Răspunde

        Buna ziua,
        Pe Nikon D7000 trebuie activata functia de sincronizare din meniu la 1/320*. In toate situatiile ( trigger wireless care sa suporte High Speed Sync, CLS sau declansare de pe patina ) va trebui sa avem setat blitzul pe TTL.
        Ulterior timpul de expunere va depasi valoarea de 1/250 si se va sincroniza fara sa prinda cortina in imagine, trebuie avut in vedere totusi ca la 1/8000 se va pierde foarte multa lumina si recomand utilizarea blitzului la zoom maxim cu puterea 1/1.
        De luat in considerare ca imaginea o sa iasa usor subexpusa!
        Va multumim pentru intrebare,
        Razvan Tulai,
        Consultant Magazin

      4. Popa
        17 octombrie 2016
        Răspunde

        Salut , voiam sa stiu daca un bilț de la nikon de exemplu merge pe un aparat canon?

        • F64Studio
          18 octombrie 2016
          Răspunde

          Din pacate bliturile nu sunt compatibile.

      5. Nokia 3
        20 decembrie 2017
        Răspunde

        Thanks for the useful work

      6. Lupea Dragoș
        11 noiembrie 2018
        Răspunde

        Salutate.
        Îmi spune cineva dacă pot folosi SB 600 prin radio .
        Am tot încercat și nu am reușit să declansez prin radio PixelPawn
        Mulțumesc .

      7. Alex
        8 iulie 2019
        Răspunde

        Totuși, îmi puteți recomanda in blitz pentru un Canon 700D?

      8. Marin
        5 noiembrie 2019
        Răspunde

        Bună ziua! Am un aparat foto Nikon d3100 și as dori sa chizitionez un blitz extern. Am găsit un youngnuo YN 560ll dar nu știu dacă este compatibil cu Nikon ul meu? Mulțumesc!

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      2 × four =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      14 + 17 =

      Ești membru? Loghează-te