• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Accesorii foto

      • Acasă
      • Blog
      • Accesorii foto
      • Eu sunt paharul invizibil!

      Eu sunt paharul invizibil!

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Accesorii foto, Becuri si lampi, FOTO, Modificatori de lumina, Tutoriale
      • Data 17 februarie 2012
      • Comentarii 11 comentarii

      -Ne vezi, ne poti atinge, dar nu ne poti fotografia! Imi striga paharele de pe masa de fotografiat.
      Transparenta tine de natura sticlei, daca incerci sa luminezi paharele din fata, lumina va trece prin ele, iar cele cateva reflexii sunt incapabile sa dezvaluie forma. Si totusi reflexiile sunt solutia problemei mele. Tot ce trebuie sa fac este sa reusesc sa le controlez.

      -Poate ca sunteti transparente, dar nu sunteti invizibile imi spun si incep sa imi asez tacticos lumina.

      Un softbox si o blenda in spate iar lucrurile incep sa arate mult mai bine.

      Vestea buna e ca am scapat de reflexiile directe ale sursei de lumina, insa de contur inca nu sunt multumit, pe alocuri aproape se pierde in fundal.

      Problemele complexe se rezolva din aproape in aproape, asa ca voi lasa pe masa doar unul dintre pahare. Fiind sferic si din sticla, paharul se comporta ca un adevarat obiectiv superangular, Pe marginea lui se proiecteaza si fundalul din afara zonei delimitate de unghiul de cuprindere al obiectivului. Daca in acea zona fundalul este negru si marginea paharului va deveni neagra.

      Exemplul dat este ideal, paharul se afla in centrul imaginii la o distanta egala de cele doua fundaluri negre. Daca refacem compozitia si mutam paharul in pozitia initiala, in stanga imaginii, vom pierde din intensitatea conturului negru pe marginea din dreapta. Asa cum era de asteptat paharul din centru este cel mai bine definit.


      Te poti multumi cu ceea ce este posibil conform legilor fizicii sau poti distorsiona realitatea cum voi arata un pic mai departe.

      Aceleasi legi ale fizicii spun ca un corp transparent umplut cu lichid devine o lentila convexa. De dragul compozitie voi transforma paharele in lentile convexe cu vin iar carafa intr-una cu apa.

      Lentila am vrut, lentila am capatat, prin paharul din fata se vad paharul si carafa din spate, inversate atat pe verticala dar si pe orizontala. Deocamdata lasam fizica deoparte si ne ocupam de partea estetica a problemei. Paharele fiind mai mult de jumatate pline, deh sunt un optimist, avem fundalul dorit pentru a pune accentul pe forma si pe materialul din care sunt facute. Un striplight din stanga camerei este ideal, pentru ca sunt un delicat si nu imi plac reflexiile supraponderale ale softboxului patrat.



      Daca nu mi-ar placea photoshopul m-as opri aici. Am obtinut o compozitie interesanta cu lentile convergente cu vin sau apa, frumos desenata si luminata. Perfect natural!

      Sa revenim la ancora lasata mai sus. Ceea ce legile fizicii spun ca este imposibil, photoshopul spune ca este posibil, in ciuda vigilentului ochi al criticului de fotografie din noi. Peste fotografia de mai sus am suprapus o serie de alte fotografii care imi rezolva separat fiecare problema a compozitiei initiale.

      Click din mouse de mai multe ori si … Et voila!

      Nu stiu voi ce veti face dar eu voi da peste cap o lentila convergenta. Noroc!

      Echipament folosit:

      Blit-uri
      Elinchrom Bxri 250ws
      Elinchrom Bxri 500ws

      Modificatori de lumina:
      Softbox Elinchrom Rotalux 100×100
      Blenda difuzie 102×153

      Diverse:
      Stativ W806  
      Kit pentru suport fundal
      Clema Manfrotto Spring Clamp 175
      Brat articulat Manfrotto 196AB-2

      Imagini si text: Stefan Popescu

      Etichetă:Elinchrom, fotografie de produs, fotografie sticla

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      O poveste personala - Final
      17 februarie 2012

      Următoarea postare

      Training gratuit Sony NEX la F64
      20 februarie 2012

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Review Olympus M.Zuiko Digital 25mm
      12 aprilie, 2017
      demo_image
      Nikon D750 – impresii și povești în fotografii
      11 aprilie, 2017
      demo_image
      Mini ghid pentru fotografia macro: echipament și sfaturi
      7 aprilie, 2017

        11 comentarii

      1. Ovidiu
        17 februarie 2012
        Răspunde

        Da… Invizibile!
        Am avut si eu intalnire cu 200 de pahare ale unui producator la un moment dat si am innebunit de la atata sticla, pana am gasit solutia eficienta.
        Setup-ul meu a fost un pic diferit am folosit un spot cu grid undeva in spate si deasupra paharelor, cartoanele colorate pe laterale ca sa definim din forma si pentru ca nu imi placea piciorul (nu trebuiau pe suprafata reflectiva, cerinta clientului) am pus sub fiecare o foaie de hartie alba decupata pe forma piciorului, astfel le-am putut fotografia pe orice suprafata (culoare)

      2. Petru
        17 februarie 2012
        Răspunde

        Puteti scrie va rog cum ati folosit bratul articulat Manfrotto? Va multumesc!

        • Stefan Popescu
          17 februarie 2012
          Răspunde

          Stativul giottos lc325, bratul articulat si spring clamp-ul Manfrotto au sustinut acel panou negru care apare in fotografiile 7 si 8. In lipsa lor as fi lucrat in orb, fara o pozitie de referinta pentru ajustari ulterioare.
          Multumesc si eu!

          • Petru
            19 februarie 2012
            Răspunde

            Inseamna ca ai avut 2 stative, 2 brate articulate si 2 cleme pentru stanga-dreapta?

      3. Codrin Mihai Buzdugan
        17 februarie 2012
        Răspunde

        foarte interesanta experienta si mai ales solutiile. Poate ma insel, dar mie mi se par putin strambe imaginile, si daca e sa vedem verticalitatea piciorului la pahar si orizontalitatea mesei, dar oricum, asta e corectabila destul de usor.

        • Stefan Popescu
          17 februarie 2012
          Răspunde

          Intr-adevar exista o abatere de 1 grad de la verticala. Marginea mesei nu trebuie confundata cu axa orizontala, pentru ca fotografiile nu sunt facute de la nivelul ei. "Abaterea" este data mai degraba de perspectiva, marginea nefiind paralela cu planul senzorului. Nu am dat importanta mare acestui aspect pentru ca in imaginea finala marginea cu pricina nu mai apare.

      4. Alin
        23 februarie 2012
        Răspunde

        Nu inteleg care este treaba cu poza 8. Cu ce a ajutat suprapunerea pozei 8 in rezultatul final?

        • stefan popescu
          24 februarie 2012
          Răspunde

          Fotografia 8 este cea cu panoul negru deasupra obiectelor. Acel panou rezolva conturul pe buza paharului din stanga si a carafei.

      5. Alex
        23 februarie 2012
        Răspunde

        Recomand "Light: Science and Magic: An Introduction to Photographic Lighting", o carte extrem de bine scrisa, de unde probabil si f64 a rezolvat probelma paharului invizibil. Cartea include insa mult mai multe subiecte interesante.

      6. bobo
        8 martie 2012
        Răspunde

        Masa din sticla da o reflexie dubla .. se vede si aici daca esti atent … ma chinui si eu de mult timp sa gasesc un material care sa nu dea acea dublura … incerc sa gasesc sticla neagra, mata …. dar nu stiu daca e buna si nici nu gasesc …

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      nine − 5 =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      eleven − 8 =

      Ești membru? Loghează-te