My hair is on fire!
- Postat de fabianbalint
- Categorii FOTO, Lampi lumina continua, Modificatori de lumina, Tutoriale
- Data 16 martie 2012
- Comentarii 0 comentarii
An de an merg cu familia la slujba Invierii, si de fiecare data se intampla ceva neobisnuit. Anul trecut am fost in vizita la parinti, undeva pe langa Campulung Muscel. Lucru obisnuit in noaptea de Inviere, lumea se revarsa in evantai pe scarile bisericii, o cascada de haine de nutrie si caciuli de astrahan. Am remarcat o cucoana aranjata, cu haina cu guler de blana si parul permanent, care incerca sa-si faca drum prin multime, intr-un fel de cruciada personala.
-Domnul fie cu tine cucoana, mi-am zis si mi-am tras caciula mai bine peste urechi.
Pe la miezul noptii a inceput Utrenia, care a tinut cam o ora. Un murmur a cuprins multimea, preotul urma sa aduca Lumina de pe masa Sfantului Altar.
-Veniti de luati Lumina! S-a auzit chemarea si ca la un semn cu totii am ridicat lumanarile.
O valvataie s-a ridicat spre ceruri urmata de tipete de groaza. Sariti ! Cucoana cruciata a luat foc! Si caciulile de nutrie si astrahan au tabarat pe coafura inflacarata.
Iata o lumina de par pe cinste, m-am gandit, demna de o diafragma inchisa la maxim. Lumanarea este modificatorul extrem pentru lumina de par, trebuie doar sa fii pe faza.
Desi spectacolul a fost intens, totusi in studio prefer lumina de par data de beautydish-ul de 40 cu grid, pentru ca aseaza un highlight echilibrat si invaluie parul intr-o lumina blanda.
Reflectorul de 18 cu grid nu este rau, insa nu are aceeasi putere de acoperire. Parca ar fi o reclama la vopsea lavabila, insa pe drept cuvant, noi suntem pictori ai luminii, cum ar zice fara modestie un cunoscut personaj mioritic.
Pentru o lumina omogena, oarecum lipsita de contrast, poti folosi un softbox mic.
Un striplight arunca aceeasi lumina blanda pe o distanta mai mare, de ajutor cand fotografiezi doua sau mai multe persoane.
Snoot-ul este preferatul unora, insa contrastul este prea puternic dupa gustul meu.
Indiferent de modificatorul de lumina ales trebuie avut grija ca lumina de par sa nu atinga si fata subiectului. De regula nasul va cadea prima victima a neatentiei. Imi asez intai lumina de par, si apoi aprind lumina principala, ca sa fiu sigur ca nu imi contaminez subiectul cu vreun highlight ciudat.
Modelul meu se grabea sa ajunga la scoala, asa ca nu am avut prea mult timp sa asez un setup complex. Lumina principala este data de un beautydish de 70, iar lumina de par, preferatul meu, beautydish-ul de 40 cu grid. In partea de jos, o blenda de reflexie argintie intoarce lumina pe fata impreuna cu un pic de senzualitate. Raportul intre lumina de par si lumina principala este de 2:1.
Multumesc si bafta la chimie! … ce vremuri …
Echipament folosit
Blit-uri:
Elinchrom D-Lite it 4
Elinchrom D-lite it 2
Elinchrom Ranger Quadra cu Softbox 40×40
Modificatori de lumina:
Beautydish 40cm cu grid
Elinchrom D-Lite it 4
Snoot cu grid
Beautydish 70cm
Diverse:
Boomstand Manfrotto
Stativ Manfrotto Master Stand 1004BAC
Etichetă:Elinchrom, fotografie de studio, portret