Review – prezentare Sony A6500 cu Micuț-Istrate Ilie
Cred că Sony a6500 este una dintre cele mai așteptate camere ale anului 2016, deși la prima vedere pare un aparat care vine în completarea fratelui mai mic Sony A6300, cu urmatoarele îmbunatățiri primare:
- Touchscreen
- Autofocus
- Stabilizare în senzor
- Camera nu se mai supraîncălzește
- Filmare 30 min în S-log3.
La prima vedere, construcția grip-ului este mai bună, este chiar mai ușor de ținut în mână și îmi oferă o stabilitate mai bună. Corpul aparatului este făcut din magneziu cu o montură de tip “weather sealed”, față de modelele precedente mi-a conferit încredere să merg cu el în frig, ploaie, zapadă, fără să afecteze modul de funcționare al aparatului.
“Pariul” a fost ca un aparat de dimensiuni reduse cu un obiectiv robust să se poată descurca fără probleme într-o călătorie fără alte accesorii necesare. Raspunsul? Categoric, da.
După cum poți vedea în imaginile de mai jos, aparatul împreună cu obiectivul Sony Zeiss 35mm F/2.8 este chiar mai mic decât mâna unei femei.
Am vrut să văd neapărat dacă Sony a6500 se va descurca doar cu sistemul de stabilizare cu un senzor pe 5 axe și dacă imaginea nu va lăsa de dorit în low light la un ISO ridicat. Aveam anumite reticențe în privința unui senzor de crop, dar mi s-a demonstrat că aparențele înșală, iar esențele tari zac în sticlute mici. În clipul de prezentare, cadrele din regim de lumină, noapte, apus au fost făcute cu Profile Picure PP9, S-log 3, Cinema Mode, format de înregistrare XAVC, full HD (resursele nu mi-au permis procesare și colorizare in 4k) iar ISO între 1600-3200 (noaptea). Este de menționat că nativul aparatului este de 800ISO în modul S-log3, iar dacă îl lași ca spațiu de culoare S-Gammut 3, obții un dynamic range de peste 10 stop-uri (aprox 14,3).
Ce m-a impresionat în primă fază la Sony a6500:
- Setările de AF pentru filmare (se poate seta viteza cu care sa urmărească subiectul în cadru, diferențe între low și mid nu se simt, dar la high diferența este consistentă)
- Funcția de slowmotion 120fps la rezoluția de full HD cat și o îmbunătățire a utilizării bateriei (nu este exceptională diferența, însă este un un plus mai ales când este frig)
Marele beneficiu care s-a făcut prezent în procesare a fost wrapper-ul MP4 în codecul XAVC cu un sampling de culoare 4:2:0. Evident cu un recorder video dedicat cum ar fi un Atomos Shogun Flame ori Shogun Inferno, aparatul nostru de fotografiat ar fi devenit un “monstruleț” de cameră video dedicată chiar producțiilor de tip videoclip/film/publicitate/fashion/corporate.
Deși nu am avut resurse sa procesez un material 4K, faptul că am filmat în full HD este un mic rabat de calitate pentru ea. Informația pe care o înregistrează senzorul camerei în rezoluția UHD îmi oferă un dynamic range mai bun decât ce downscale poate să facă în procesarea internă a camerei, la full HD. Îți pot exemplifica foarte ușor prin imaginea de mai jos. Este un crop 100% pe un cadru filmat static. Aceleași setări, aceleași condiții de lumină, dar rezoluții diferite: 4k si full HD. Se poate vedea clar cum în interiorul ceasului zona de alb nu mai este efectiv arsă la UHD, lucru care este logic dacă ar fi să traducem ce putem transpune într-un grafic MTF (Modulantion Transfer Function). Când înghesui aceeași grămadă de pixeli într-o rezolutie mai mică, la rezultatul final vom avea culori spălăcite, dynamic range redus, zone arse etc.
Faptul că Sony de data aceasta a adăugat un sistem de stabilizare în senzor, este un beneficiu de a putea utiliza alte obiective de la alte brand-uri și să am parte totuși de stabilizare de imagine fără a mai avea parte de acel efect de jeleu, imagine tremurată. Avem mai clar felul în care reacționează senzorul o stabilizare de 1000mm setată din meniul camerei.
Cât despre rolling shutter, fiind la origine un simplu aparat foto, nu este excepțional. Este îmbunătățit față de modelele precedente, însă Sony a6500 nu se poate compara cu o cameră din industria filmului.
La final de articol aș dori să îți las la îndemână cu niște accesorii. Din moment ce Sony a6500 este la bază o cameră destinată altor tipuri de producții (deși s-a dovedit a fi bună și într-un kit de travell) iată un set important de accesorii compatibile care ar forma o trusă completă de videograf:
- Yongnuo YN600 AIR
-
Audio-Technica AT8024 – Microfon Stereo de camera cu jack 3.5mm
- DJI Ronin MX
-
Atomos Shogun Inferno – monitor HDR cu inregistrare 4K RAW 60p
- Sony NP-FW50 – acumulator original pentru seriile NEX și Alpha
- Sony UWP-D11/K33 – kit lavalieră, transmițător și receptor wireless
- Sony SDXC UHS-I U3 64GB – card de memorie 94MB/s
Articol, fotografii și video de Micuț-Istrate Ilie.