• Despre noi
  • Cursuri
    Masterclass online: Mastering Editing & Selection

    Masterclass online: Mastering Editing & Selection

    500lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Masterclass online: Mastering Editing & Selection

      Masterclass online: Mastering Editing & Selection

      500lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      DSLR

      • Acasă
      • Blog
      • DSLR
      • Test cu noul SLT Sony A68, realizat de Dragoș Asaftei

      Test cu noul SLT Sony A68, realizat de Dragoș Asaftei

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii DSLR
      • Data 4 aprilie 2016
      • Comentarii 4 comentarii

      Sony începe deja să se întipărească în gândurile noastre, ale tuturor, drept unul dintre cei mai buni și importanți producători de mirrorless-uri de pe piață. Sony a inovat, o face în continuare și oferă niște produse greu de egalat. Vorbim primul mirrorless full-frame, o gamă completă de obiective dedicate, calitate a imaginii incredibil de bună la valori ISO uriașe și așa mai departe. Nu pot să uit reacția pe care am avut-o când am dus A6000-ul la ochi și-am realizat cât de bine poate reda calitatea imaginii un astfel de vizor electronic.
      A trecut ceva vreme de atunci, Sony a continuat să miște lucrurile în zona mirrorless-urilor, scăzând – evident, din punctul meu de vedere – viteza de dezvoltare A SLT-urilor.
      De curând a fost lansat Sony A68, cu un senzor APS-C de 24 de megapixeli și performanțe foarte bune – zice producătorul – în ceea ce privește sistemul de focalizare și calitatea imaginii.
      Am avut ocazia să îl testez pe parcursul ultimei săptămâni, chiar la câteva ore după ce a ajuns primul model la noi în țară, așa că revin în continuare cu prime impresii, puncte forte, dar și puncte slabe ale celui mai nou SLT Sony.

      Specificațiile tehnice:

      • Senzor Exmor CMOS de 24.2 megapixeli
      • Filmare Full HD cu până la 60fps
      • Sistem de focalizare 4D cu 79 de puncte de focalizare cu detecție de fază, din care 15 în cruce
      • Sensibilitate ISO până la 25.600
      • Fotografiere în rafală cu 8 cadre pe secundă
      • Timp minim de expunere de 1/4000s, maxim de 30s + mod Bulb
      • Card SD
      • Displa LCD articulat cu o rezoluție de 460.800 de pixeli și diagonală de 2.7 inchi
      • Vizor electronic de 0.39 inchi și o rezoluție de 1.400.000 de pixeli

      Construcția

      Pot spune de la început că mi-a plăcut grip-ul. Nu am mai văzut de câțiva ani buni pe SLT/DSLRuri entry-level un grip suficient de „lat” încât să poți ține atât de bine aparatul în mână. E un mare plus, zic eu.
      Din același capitol al lucrurilor apreciate, este și modul în care îți poți personaliza butoanele de comandă în așa fel încât să ai acces la toate funcțiile principale. Pe de altă parte, mi-ar fi plăcut ca butonul de „REC”, înregistrare video, să fie mai bine poziționat, iar camera să reacționeze mai rapid. Dacă toate celelalte comenzi sunt „preluate” într-un timp suficient de scurt cât să nu simți nicio întârziere, atunci când apeși pe „REC” durează o vreme până când camera începe să și înregistreze. E vorba de o secundă, dar suficient cât să observi și să te întrebi ce se întâmplă. La fel și când apeși pentru oprirea filmării.
      Revenind la construcție, mi-a atras atenția faptul că ușa fantei pentru cardul SD nu se deschide suficient de mult. Spațiul între ușița deschisă și cardul propriu-zis – atunci când îl pui în slot – este mic și te poate incomoda. Desigur, ține de obișnuință. Dar mi-ar fi plăcut să nu fie atât de „la limită”.
      În ceea ce privește display-ul articulat, l-am găsit a fi extrem de util, însă mi-ar fi plăcut să aibă o mobilitate puțin mai mare. Tot la capitolul display, am rămas oarecum surprins să văd că are o rezoluție de doar 0,4 megapixeli, de două ori mai puțin decât are A6000, mirrorless-ul lansat chiar acum doi ani.
      Vizorul, în schimb, mi s-a părut impecabil. Are o oarecare întârziere sesizabilă, însă nu deranjantă, dar calitatea imaginii redate se apropie foarte mult de rezultatul final. Thumbs up!

      Autonomia

      Am rămast plăcut surprins de capacitatea unui acumulator. Am fotografiat și filmat o zi întreagă -cam 500 de imagini plus câteva minute bune de filmare -, iar seara mai aveam 58% din baterie. Suficient, zic eu, cât să nu îți faci griji.

      Funcționalități

      M-am bucurat să văd că sunt preluate pe A68 o bună parte din funcționalitățile video regăsite pe A6000/A7 și noile mirrorless-uri lansate. Ai un bun control al focalizării în timpul filmării cu ajutorul modului Zebra și Peaking-ului pe care-l poți seta pe mai multe nivele și că poți alege inclusv să filmezi în format XAVC S8 cu o rată de biți ridicată, capturând o cantitate mai mare de detalii.
      Totuși, nu am putut să nu remarc lipsa conectivității Wi-Fi pe un aparat foto – fie entry-level – al anului 2016, ținând cont că tehnologia e prezentă deja pe un procent semnificativ din restul aparatelor produse de Sony.
      Am găsit în schimb eficient modul automat de panoramare – același de ani buni – care funcționează fără probleme și te salvează de unirea imaginilor apoi prin soft-uri dedicate.
      Tot la capitolul funcționalităților, am observat că sistemul de stabilizare a imaginii este foarte bine pus la punct și că te ajută să obții fotografii clare, nemișcate, chiar și la timpi de expunere neobișnuit de lungi. N-am avut probleme să obțin imagini clare la 1/5s, de exemplu, din mână.

      Calitatea imaginii

      Cea mai importantă la acest capitol îmi pare latitutinea dinamică. Pe scurt, cantitatea detaliilor dintr-o singură fotografie pe toate variațiile de lumină. Se poate observa asta cel mai bine în imaginile de mai jos, dar și în celelalte fotografii făcute în locuri cu multe umbre și zone puternic luminate. Deși maximul îl poți scoate, evident, în modul RAW, chiar și JPEG-urile îți dau suficientă libertate cât să poți face apoi anumite corecturi în postprocesare și să recuperezi detaliile din zonele supra sau subexpuse.



      Am fotografiat într-o zi cu soare puternic, pe la orele prânzului, la Muzeul Satului din București, acolo unde am avut ocazia să văd și mai bine comportamentul senzorului de 24 de megapixeli în astfel de situații. Nu mi-a fost complicat să obțin lumina pe care o voiam în imaginile care păreau inițial foarte subexpuse, făcute așa intenționat tocmai ca să păstrez zonele luminate corect redate.

      sony a68 slt
      gama dinamica din cadru singular

      Fac o paranteză ca să spun – deși probabil știți asta deja – că imaginile redate de senzorii digitali sunt predispuse să capteze o cantitate mult mai mare de detalii în zonele subexpuse, decât în cele supraexpuse. Astfel că e mai ușor să corectezi o imagine întunecată – și să fotografiezi astfel cu un timp de expunere mai scurt dacă vrei să îngheți mișcarea, decât să „repari” albul unui cer ars.
      În ceea ce privește redarea detaliilor în diverse situații, iată câteva crop-uri din mai multe cadre făcute la diverse valori ISO și în diverse situații. Calitatea imaginii e suficient de bună încât să nu îți faci probleme chiar și la ISO 8000, chiar dacă în profunzime granulația devine sesizabilă. Imaginile pot fi folosite – cu puțină atenție la editare, desigur – fără probleme. Raportul ISO/calitate rămâne însă bun până pe la ISO 3200 – 4000, unde poți spune că imaginile sunt „curate”.
      Eu unul, atât timp cât se disting detaliile, nu-mi fac griji în creșterea ISO-ului până la valori mai mari, chiar dacă pierd din calitate. Atât timp cât surprind momentul pe care-l voiam, mi-e suficient.

      Dar pentru că tot vorbeam de ISO, iată câteva imagini făcute la valori mai ridicate. Nu sunt cropuri, ci sunt doar redimensionate la 2048px pe latura mare.

      Parte din același capitol sunt și imaginile comparative de mai jos, de la ISO 100 și până la 12.800.

      Pe parcursul testului am făcut și un scurt traseu pe la câteva obiective turistice din București, pe care le veți vedea și în clip-ul de la finalul review-ului. Din această serie e desprins și crop-ul cu porumbeii care stau pe poarta Ateneului.
      Rămân în continuare încântat de aceleași trei lucruri pe care le-am amintit până acum: gama dinamică, calitatea la ISO mare raportată la segmentul (entry-level) din care face parte și focalizarea 4D care s-a dovedit a fi extrem de eficientă. Aș descrie sistemul de focalizare rapid și precis în suficientă măsură în cât să nu întâmpini dificultăți în urmărirea unui subiect.

      Filmarea – 1080p cu 50fps / XAVC S8 (50MBPS)

      E suficient să priviți filmulețul de mai jos. Pe majoritatea cadrelor focalizarea e automată și chiar și cu obiectivul de kit, 18-55mm, cu care am și făcut întreg testul, tracking-ul a funcționat exemplar de precis.
      Parcă latitudinea dinamică se vede și mai bine pe parcursul filmării. Singurele observații ar fi că butonul de REC are un mic lag, așa cum spuneam la început, și că dacă faci mai multe fotografii, iar apoi vrei să filmezi, trebuie să aștepți câteva secunde până când se golește buffer-ul (destul de micuț) al aparatului.

      Bonus – Picture Styles
      Efecte pe care le poți obține direct din aparat. Unele interesante, alte fade, dar care pot fi utile la un moment dat ca o soluție rapidă.

      Concluzii

      Puncte tari:
      • Latitudinea dinamică
      • Sistemul de stabilizare a imaginii
      • Focalizarea 4D în 79 de puncte
      • Filmarea full HD la o calitate foarte bună
      • Redarea bună a detalilor imaginilor în majoritatea situațiilor
      • Vizorul electronic
      Puncte slabe:
      • Întârzierea reacției butonului REC
      • Rezoluția display-ului LCD
      • Memoria buffer mică
      • Lipsa conectivității Wi-Fi!
      Alte fotografii realizate cu Sony SLT A68:

      Etichetă:SLT, Sony, sony a68

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Fotografii de la Ziua Internațională a Bătăii cu Perne
      4 aprilie 2016

      Următoarea postare

      Ora de aur : la ce se refera si cum sa profiti de ea
      5 aprilie 2016

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      Cu Canon 7D Mark II la turneul Final4 al Ligii Campionilor la handbal feminin
      24 mai, 2016
      demo_image
      Test Canon 80D: 24Mpx, 45 pct de focus, touchscreen, Wi-Fi si GPS
      23 mai, 2016
      demo_image
      Bestia de la Canon
      19 mai, 2016

        4 comentarii

      1. Geo
        3 mai 2018
        Răspunde

        Nikon D5300 sau A68? Multumesc!

      2. Alex
        15 iunie 2018
        Răspunde

        D5300 sau A68? Cu obiectiv 18-55.

      3. Ovidiu
        7 aprilie 2019
        Răspunde

        Ce profil de culoare s-a folosit la filmari si ce setari ale acestuia ? Multumesc

      4. Gál Katalin
        5 octombrie 2019
        Răspunde

        Buna seara, s-a schimbat calitatea sunetului la filmari, adica sunetul redat este aproape nul. Setarile audio propriu-zise le-am verificat. Care ar putea fi problema? Folosesc aparatul de 18 luni.
        Multumesc!

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      8 + 17 =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      three × 2 =

      Ești membru? Loghează-te