• Despre noi
  • Cursuri
    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

    750lei 650lei
    Vezi detalii

    Cursuri Online

    Vezi toate cursurile

    Cursuri Offline

    Vezi toate cursurile
  • Biblioteca virtuala
  • Evenimente
  • Traineri
  • Contact
    Ai întrebări?

    (021) 270 00 50
    academia@f64studio.ro

    Cart

    0
    Academia F64
    • Despre noi
    • Cursuri
      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      Tura foto wildlife urban în Delta Văcărești, cu Dragoş Stoica

      750lei 650lei
      Vezi detalii

      Cursuri Online

      Vezi toate cursurile

      Cursuri Offline

      Vezi toate cursurile
    • Biblioteca virtuala
    • Evenimente
    • Traineri
    • Contact

      Destinatii fotografice

      • Acasă
      • Blog
      • Destinatii fotografice
      • Podul Anghel Saligny

      Podul Anghel Saligny

      • Postat de fabianbalint
      • Categorii Destinatii fotografice
      • Data 23 mai 2012
      • Comentarii 4 comentarii

      fotografii de: Costin Irimia

      Lucrări pregătitoare

      Primul tronson al căii ferate spre litoralul Mării Negre a fost cel dintre Constanța și Cernavodă, realizat în 1860, înainte ca Dobrogea să fie cedată României. După războiul de independență și alipirea Dobrogei, în 1879 a început construcția tronsonului București –Ciulnița – Fetești. Legătura celor două tronsoane necesita realizarea unor poduri peste Dunăre și Brațul Borcea.

       

      Inițial guvernul român a inițiat două concursuri internaționale pentru proiectarea și executarea podurilor. Neajungându-se însă la un acord, guvernul român a întrerupt tratativele cu firmele de antrepriză a lui Gustave Eiffel și a încredințat proiectarea și realizarea podurilor Direcției Generale a Căilor Ferate Române.

      Realizarea podului

      Legătura feroviară dintre Fetești și Cernavodă are o lungime de 21 km. și cuprinde podurile peste Brațul Borcea și peste Dunăre. Începerea lucrărilor de execuție a avut loc la 26 noiembrie 1890 în prezența regelui Carol I. Colectivul de proiectare și de execuție a fost condus de ing, Anghel Saligny. Întreaga linie ferată, inclusiv podurile, au fost executate cu cale simplă. Costul total al tronsonului de linie ferată Fetești-Cernavodă, inclusiv liniile de cale ferată și stațiile, a fost de 35 milioane lei aur.

      Cei doi dorobanți

      La capătul podului dinspre Cernavodă, în memoria eroilor căzuți în Războiul de Independență, a fost ridicat un impresionant monument din bronz, reprezentând doi dorobanți. Dorobanții și stemele au fost realizate de sculptorul francez Léon Pilet (1836-1916), o parte din contravaloarea lor fiind suportată de ambasada franceză de la București, ca un dar în cinstea regelui Carol I. Pilet a realizat mai întâi cinci modele diferite în miniatură, iar regele însuși a ales modelul care a fost realizat pentru pod. Statuile au fost turnate în trei bucăți la Lyon și mai apoi îmbinate la fața locului. Dorobanțul de pe partea nordică poartă semnătura autorului, alături de anul realizării (1895).

      Inaugurarea podului

      Podul a fost inaugurat la 14/26 septembrie 1895 în cadrul unor mari festivități la care a participat regele Carol I.

      După ce s-a bătut ultimul nit, un nit de argint, s-a zidit documentul inaugurării și s-a celebrat serviciul religios. Un prim convoi de încercare, format din 15 locomotive grele a trecut peste pod, cu o viteză de 60 km/h, urmat de un al doilea tren rezervat oaspeților cu o viteză de 80 km/h. În acest timp, Anghel Saligny a stat alături de șefii echipelor de muncitori care lucraseră la execuția podului, într-o șalupă sub pod, aceasta pentru a garanta rezistența podului.

      [sursa: wikipedia]
      [foto: Costin Irimia]

      • Acțiune:
      autor avatar
      fabianbalint

      Postarea anterioară

      Martor la zambete
      23 mai 2012

      Următoarea postare

      Robert Capa - D-Day
      23 mai 2012

      Alte recomandări pentru tine

      demo_image
      12 Destinații fotografice din România
      23 martie, 2017
      demo_image
      Cu Sony A7R si Sony Sonnar T* FE SEL55mm prin Belgia
      27 mai, 2016
      demo_image
      Cu Fujifilm X-T10 in Hong Kong
      5 mai, 2016

        4 comentarii

      1. Stefan Visan
        23 mai 2012
        Răspunde

        Multumesc, foarte frumos articol. Pacat ca despre realizarile epocii moderne nu se poate scrie cu aceeasi inflacarare.

      2. Ionut Anghel
        23 mai 2012
        Răspunde

        "În acest timp, Anghel Saligny a stat alături de șefii echipelor de muncitori care lucraseră la execuția podului, într-o șalupă sub pod, aceasta pentru a garanta rezistența podului."
        Cine ar mai face asta in zilele noastre? :))

      3. Adrian
        23 mai 2012
        Răspunde

        In Dobrogea exista cale ferată exploatabilă mai înainte ca Bucurștiul să vadă trenul. Podul peste Dunăre este consecința comerțului bucureștean. Podul de la Calafat, în execuție, este consecința comerțului "Bizanțului". Cu excepţía comunismului, nimic nu se face doar pentru a fi.

      4. Lupu Dacian
        2 martie 2015
        Răspunde

        sumt fotografii profesionale C.IREMIA

      Lasă-ne un comentariu Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Caută

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro

      021.270.00.50
      academia@f64studio.ro
      Facebook-f Instagram Twitter Youtube Linkedin

      F64 Studio

      Cursuri

      Evenimente

      Magazin F64

      Închirieri

      Printing

      Blog

      Concurs

      Suport

      Contul meu

      Contact

      Suport clienți

      Devino trainer

      FAQs

      Cariere F64

       

      Utile

      Despre noi

      Termeni și condiții

      Prelucrarea datelor

      Cookies

      ANPC

      ODR

       

      Copyright F64.ro © 2021 SAL SOL

      Loghează-te

      eleven − 7 =

      Ti-ai pierdut parola?

      Autentificare cu F64.ro

      Nu ești încă membru? Înregistrează-te acum

      Înregistrează un nou cont

      14 − thirteen =

      Ești membru? Loghează-te